Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger menyer i iTunes 4.7.1!

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-13 21:49

Någon som är sugen på att titta/använda på Mac OS 10.4 menyer? Följ då min enkla guide!

1. Ladda ner iTunes 4.7.1 (har du redan gjort det så gå till steg 3.)
2. Installera iTunes 4.7.1
3. Starta iTunes 4.7.1
4. Välj spellistan Party shuffle

Titta nu längst ner där man väljer inställningarna. Det är Tiger menyer! Så var det inte förut!

Före

Efter

Edit: Ok ändrade punkt fyra så att även de som inte har doktorerat i iTunes GUI ska kunna förstå...

Senast redigerat 2005-01-14 15:32
  • Medlem
  • Piteå
  • 2005-01-13 22:05

Mycket bra och utförlig guide! Fastnade vid punkt 3 ett tag, men det löste sig efter några timmars pysslande :D:D

• Oregistrerad
  • 2005-01-13 22:06

näää, det före var ju snyggare, tycker jag... Passar mer in med det där blåa.

• Medlem
  • Harestad
  • 2005-01-13 22:06

Wow vilken skillnad, lite renare. Men jag tror att mer av i GUIet än detta kommer att bytas ut i Tiger.

Ursprungligen av Ree_Tab:

Wow vilken skillnad, lite renare. Men jag tror att mer av i GUIet än detta kommer att bytas ut i Tiger.

Jag har reagerat på detta tidigare. Kan de inte bestämma sig – det blir mer och mer Kalle Anka. Antingen får Apple stömlinjeforma GUI:et eller/och börja stödja teman. Nu är allt en blandning av aqua, metall och tigers nya utseende. Riktigt dåligt om jag ska vara ärlig.

Ursprungligen av jolander:

Jag har reagerat på detta tidigare. Kan de inte bestämma sig – det blir mer och mer Kalle Anka. Antingen får Apple stömlinjeforma GUI:et eller/och börja stödja teman. Nu är allt en blandning av aqua, metall och tigers nya utseende. Riktigt dåligt om jag ska vara ärlig.

Enda sättet jag kan tänka mig att det är dåligt är att det inte ser bra ut. Men gång på gång har sådant bevisats inte påverka hur väl användarna kan arbeta med sitt system. En sådan fråga om hur detaljer ska se ut (lätta mönster, enkla kurvor, nyanser och så vidare) är extremt svåra att få återkoppling i förrän efter att man låtit använda systemet under en längre tid. Bättre att ändra sig ett par gånger och stanna vid ett riktigt bra koncept än att hålla kvar vid ett halvbra bara för att.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Enda sättet jag kan tänka mig att det är dåligt är att det inte ser bra ut. Men gång på gång har sådant bevisats inte påverka hur väl användarna kan arbeta med sitt system. En sådan fråga om hur detaljer ska se ut (lätta mönster, enkla kurvor, nyanser och så vidare) är extremt svåra att få återkoppling i förrän efter att man låtit använda systemet under en längre tid. Bättre att ändra sig ett par gånger och stanna vid ett riktigt bra koncept än att hålla kvar vid ett halvbra bara för att.

Idag har de tre bra alternativ som säkert uppskattas av olika typer av personer. Renodla dem och skeppa med varianterna som tre inbyggda teman och fortsätt utveckla dem var för sig. Men se till att ändringarna gäller genom hela temat. Det är faktisk tre bra varianter. Jag ogillar bara blandningen.

Idag har de tre bra alternativ som säkert uppskattas av olika typer av personer. Renodla dem och skeppa med varianterna som tre inbyggda teman och fortsätt utveckla dem var för sig. Men se till att ändringarna gäller genom hela temat. Det är faktisk tre bra varianter. Jag ogillar bara blandningen.

Det är sant, det gör jag också och Tigers tema ser ut som ett kliv framåt. (Tyckte dock att det var lite lite kontrast mellan kryss-rutan, rullgardinsmenyerna och bakgrunden).

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-01-13 22:55

Det nya utseendet på listboxar, kryssrutor etc. man kan se på bilden från iTunes gillar jag skarpt. Den blå plasten från Aqua börjar kännas lite gammal.

Man kan se en del Tiger -aktigt utseende i den utmärkta gratis rss klienten NewsFire också, det ser riktigt bra ut.

Något jag är skeptisk till är dock den nya menyraden från mail man kan se på de uppdaterade preview sidorna för Tiger hos Apple... det kanske bara är jag men jag tycker det ser hemskt ut...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-14 10:41
Ursprungligen av elimar:

Något jag är skeptisk till är dock den nya menyraden från mail man kan se på de uppdaterade preview sidorna för Tiger hos Apple... det kanske bara är jag men jag tycker det ser hemskt ut...

Ja den är stor, grå och klumpig! Känns nte som en utveckling åt rätt håll. Hoppas även att man inte är tvungen att ha mapparna på vänster sida om listan med mail, jag vill ha mapparna på höger sida vilket inte är något problem med dagens utdragslåda.

Ang iTunes: det känns ju lite märkligt att de inte utnyttjar befintliga menyer etc, att blanda hejvilt är dumt på flera sätt.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-14 15:43

Vi vet inte om de kommer att ändra draglistan så att den passar bättre in i denna metalica stil... Jag har för mig att de också har några menyer i Developer Tools som använder Tiger... Ska kolla... Själv tycker jag att den nya stilen blir mer och mer lik Classic... Jag tror att de var nöjda med Classic temat men behövde locka in kunder med ett nytt Hightech operativsystem som skulle ha en massa effekter och färger... Nu har de fått kunder och drar sig tillbaka med ett mer diskret operativsystem... Jag tycker själv att de borde stanna med Panther eftersom att det är så fruktansvärt snyggt... Möjligt kunde de lägga in ännu mer metall...

Vi har ju annars ShapeShifter om man inte är nöjd med Aqua-utseendet eller det kommande Tiger-utseendet.

Ursprungligen av GuitarFreak:

Vi har ju annars ShapeShifter om man inte är nöjd med Aqua-utseendet eller det kommande Tiger-utseendet.

Det är inte att jag inte är nöjd med det ena eller andra. Det börjar bara bli för mycket blandning av helt olika inslag.

Ursprungligen av elimar:

Det reagerade jag också på. Får hoppas att det är temporära ikoner som blir utbytta till färdiga releasen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-13 22:27

Jag tror att Tiger får ett mer rent utseende än vad Panter har.
Men det vore najs om Äpple kunde börja stödja Teman

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-13 23:27

Punkt 4 borde väl hetat "Välj spellistan Partyblandning" i Raydens inlägg.
Men eftersom jag är så himla smart så listade jag ut det ändå.

så här ser det ut hos mig

kooonstigt, va?

:b

• Oregistrerad
  • 2005-01-14 06:18

Jag kan meddela att även Windows-versionen har fått Tiger-utseende...

1
Bevaka tråden