Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Lugnande nyhet om Mac Mini + 'Tiger'

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Höganäs
  • 2005-01-14 14:12

I gårdagens Dagens Industri rapporterades det om Apple. Jag skrev då om mina tankar rörande att köra 'Tiger' på Mac Mini. Tittade tillbaka idag och hittade det här:

"Tiger och mini mac
Jag är själv utvecklare och har tillgång till Apples beta program och jag kör tiger på en G3 300 MHz (b&W) och jag har provat att bota den med 64mb ram och det går. men seeegt...

Grafikkortet i den är ATI rage 168 med 16 MB bild minne och det fungerar förträffligt.. Dock fungerar inte Quartz teknologin. "

Vad jag kan förstå av andra inlägg så kommer 'Core Image' att göra så att cpu'n blir avlastad en hel del jobb. I förlängningen borde det innebära att en Mac med t ex en 1.33 GHz processor kommer att bli snabbare med 'Tiger'. Kravet på processorn blir alltså lägre. Däremot blir trycket på grafikkortet större.

Jupp, men Minimacens grafikkort stöder knappast CI, skulle jag kunna tänka mig. Minns inte kraven just nu, men jag minns att mitt Gforce Ti 4600 inte fanns med, och finns inte det, så...

Tillägg:

Supported graphics cards:

ATI Radeon 9800 XT
ATI Radeon 9800 Pro
ATI Radeon 9700 Pro
ATI Radeon 9600 XT
ATI Radeon 9600 Pro
ATI Mobility Radeon 9700
ATI Mobility Radeon 9600
NVIDIA GeForceFX Go 5200
NVIDIA GeForceFX 5200 Ultra

Minimacens Radeon 9200 räcker inte till.

• Oregistrerad
  • 2005-01-14 17:48
Ursprungligen av marcushedenstrom:

Minimacens Radeon 9200 räcker inte till.

Jodå, men pixelshading finns inte fullt ut på det kortet så den lilla biten hamnar på CPU:n, resten skeppas till GPU:n.