Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Det var inte alltid bättre förr

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte bara skriva ett kort inlägg för att markera min närvaro, och bli lite nostalgisk.

Kom i kontakt med min första Mac 1995 på en reklambyrå. Det var rena drömmen jämfört med de tidigare ABC 800 från Luxor vi då använde. Fast det där med mus var lite svårt att lära sig. Kändes ungefär som att sätta sig i sätet på en grävmaskin och försöka plantera tulpaner.

Nu har jag sett en kille på TV som faktiskt kunde det - och jag kan hantera en mus med både två knappar och rullhjul.

Min första egna Mac köpte jag i början på 90-talet, en begnanad II. Med endast små disketter (720 k), utan CD, 4 Mb internminne och 40 Mb hårddisk. Tror den kostade runt 10 000.

Nu kan jag köpa en Minimac som är billigare än vad minnesutökningen var och som får plats på samma yta som den externa Apple-CD jag köpte. Den kostade också en förmögenhet vill jag minnas. Min revisor var tveksam till investeringen.

Fast jag är lite stolt att jag lyckades skapa ett nätverk med Macen, en IBM PC och en direktimporterad laserskrivare (110 V). Jag vill minnas jag var tvungen att köpa ett Apple-talk kort till PCn och koppla samman allt med telekablar, RJ11. Men det funkade.

That's alla folks.

Ursprungligen av Gunter Lomax:

Kom i kontakt med min första Mac 1995 på en reklambyrå.

1985 ska det väl vara?

Senila blir vi alla, förr eller senare

Ursprungligen av statemachine:

1985 ska det väl vara?

Självklart ska det vara 85. Så blir det när seniliteten kommer sättande.

1
Bevaka tråden