• Medlem
  • Mölndal
  • 2005-01-14 17:51

Jag har ett svårlöst och svårkategoriserat problem!

I tisdags upptäckte jag att det var svårt att öppna många program på min G5 2.0 (juni-04) T ex Adobe CS hängde sig fullständigt, spel gick inte att öppna, ingen uppkoppling mot nätet... Körde skivreparation och omstart....samma problem.
Körde sedan AHT och hittade ett minnesfel ; 2MEM/1/4: DIMM/J12 !!!!!

http://99mac.se/forum/showthread.php?t=62475

Skickade datorn på service och fick en ny 256a installerad. Kommer hem idag och gissa vad som händer. Jo samma problem. Programproblem, mycke badboll och ingen varaktig uppkoppling (den dör efter 10 sek.) Jag blev såååå trött. Körde AHT igen och den visar ok på hårdvaran.

Blåste sedan ut disken och installerade OSX på nytt (obs! endast medföljande program). Programmen öppnas visserligen, men det går jävligt segt (badbollsterror!) och uppkoppling fortsätter att dö efter nåra sekunder. Har testat min PClaptop på samma nätverkssladd och uttag och den funkar fint. Bredbandsbolagets support pingade min dator, den tog emot paket men bara några få sedan död. Om och om igen! Förnyade ip hundra ggr, men det hjälpte inte ett skvatt! Supportkillen hade aldrig stött på nåt liknande. Luras AHT och jag de facto har hårdvaruproblem t ex nätverkskortet?

Någon som har en idé? Jag mår dåligt!