Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xserve utsedd till årets bästa server

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Från Computer Sweden (pappersupplagan) idag:

"CS amerikanska systertidning Infoworld genomför kontinuerligt tester av mjukvara och hårdvara riktade till företagsmarknaden. Här är de bästa produkterna 2004.

Servrar
Bästa serverhårdvara:
Apples Xserve G5"

Vidare är OS X utsett till bästa operativsystem för servrar.

Jag har försökt hitta sidor att länka till både på CS och Infoworld, men det verkar som att man måste logga in på båda ställena för att komma åt toplistan.

Trevliga nyheter, hur som helst.

Fräckt!

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2005-01-14 20:00

Jag brukar att läsa Computer Sweden när jag kommer över den. De brukar ha en positiv syn när det gäller Macprodukter. Alltid kul när man är nerd.

Ursprungligen av onnyt:

Jag brukar att läsa Computer Sweden när jag kommer över den. De brukar ha en positiv syn när det gäller Macprodukter. Alltid kul när man är nerd.

Kul att någon ser det så. Vi har tidigare haft diskussioner om CS här, där en del medlemmar ser en hel konspiration mot Apple i Computer Swedens nyhetsrapportering. Och visst har CS ibland slagit upp ganska obefogade och obalanserade skandalrubriker om Apple, men det är nog lite obalanserat att tro att CS bedriver en hat-kampanj mot Apple. Jag ser en hel del positivt om Apple i CS, och det skulle ju vara mycket värre om de agerade som om Apple inte var värda att skriva om alls.

(Exempelvis har CS haft rubriker som verkar tala om katastrofer angående säkerhetshål i OS X, men egentligen är ju hålen i OS X futtiga om man tänker på säkerhet i Windows. Men sådana rubriker beror nog på hur journalistik fungerar, inte på någon konspiration från Computer Swedens sida.)

• Medlem
  • 2005-01-14 21:16

Det jag har tolkat i CS nyhetsinformation är att de inte är negativa till Apple. Mer än så är det inte. Men jag tycker att de skriver en del om mac. Fan myggorna äter upp mig!

• Medlem
  • 2005-01-14 21:27

Här fins mycket myggor men de har en iPod mini för 1960:- med dagens växelkurs.

• Oregistrerad
  • 2005-01-14 20:21

"OS X utsett till bästa operativsystem för servrar"

Är det verkligen så bra helt plötsligt?

Ursprungligen av Jon Adolfsson:

"OS X utsett till bästa operativsystem för servrar"

Är det verkligen så bra helt plötsligt?

Vad jag har förstått så saknas en del i OS X server? Kan inget om serveradministration själv själv, så jag har inget omdöme. Det skulle vara intressant att läsa deras motivering (för vad jag har förstått så skriver de ordentliga recensioner och ger ett motiverat betyg). Kanske hänger betyget mer ihop med Xserve än med OS X server i sig?

• Oregistrerad
  • 2005-01-14 22:52
Ursprungligen av Nicklas Högås:

Vad jag har förstått så saknas en del i OS X server? Kan inget om serveradministration själv själv, så jag har inget omdöme. Det skulle vara intressant att läsa deras motivering (för vad jag har förstått så skriver de ordentliga recensioner och ger ett motiverat betyg). Kanske hänger betyget mer ihop med Xserve än med OS X server i sig?

Läs själv på 2004 award
Länk 1 och 3 borde säga mer än tusen inlägg

1
Bevaka tråden