Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

partionering, formatering och installation

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis switchat från PC till MAC, och skulle behöva lite hjälp vad gäller partionering, formatering och installation.

Jag vill dela min HD i två delar, installera OS X på den ena delen, och lämna den andra delen tom, för lagring av filer. Jag har dessutom inte tänkt använda äldre program, och vill därför inte ha classic, endast OS X. Är detta möjligt, och hur gör jag?

En liten beskrivande process hade varit till stor hjälp.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Christobal:
Jag har precis switchat från PC till MAC, och skulle behöva lite hjälp vad gäller partionering, formatering och installation.

Jag vill dela min HD i två delar, installera OS X på den ena delen, och lämna den andra delen tom, för lagring av filer. Jag har dessutom inte tänkt använda äldre program, och vill därför inte ha classic, endast OS X. Är detta möjligt, och hur gör jag?

En liten beskrivande process hade varit till stor hjälp.

Klart det är möjligt. Vi snackar ju om en Mac

Först så startar du upp på Mac OS X skivan. Går upp i en meny och leter reda på "Skivverktyg". Där finns alla flikar du kan behöva. Formater, partitionera mm. Det är logiska menyer så du komemr förstå hur du gör. Välj lämplig storlek på Mac OS X-disken. Vet inte vad det är sagt att man ska ha för att installera OS X på den. det för någon annan komplettera med.

Planerar du inte att installera Mac OS 9 på den disken ser du till så att den "checkbox" som heter "Installera OS 9 drivrutiner" är urkryssad. Nu "förlorar" du möjligheten att intsallera Mac OS 9 på den disken i framtiden.

Oklart? Hoppas jag inte, annars får någon annan som kankse är bättre på att förklara fixa till min förklaraing

Jag tror jag klarar det utifrån din beskrivning, tack för hjälpen.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-01-07 08:58

Kolla Mac Hjälp under Hjälp-menyn också!

1
Bevaka tråden