Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Jag vill ha tillbaka Itunes 4.7. 4.7.1 är inge bra.

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet någon om en nedladdningslänk till 4.7? Jag söker på Apples sidor, men hela tiden blir jag länkad till 4.7.1. 4.7.1 är INTE bra på min dator tyvärr. Jag kör 10.3.4 på en grå Power Mac G3 300.

Tack på förhand.
/A

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-15 10:28

Av ren nyfikenhet (jag har inte uppdaterat till 4.7.1 ännu), vilka problem är det som du upplever?

I och med att jag kör en gammal Mac-dator (med nyare OS) som officiellt inte stöds av Apple så fick jag problem med att min Ipod 4G (i USB2-pci-kortet från Clas Ohlson). inte längre fungerade i Itunes eller ens dök upp på skrivbordet. Med 4.7 fungerade allt perfa. Så jag gissar att 4.7.1 har nån programkod som strular för just för min dator.

Jag slängde 4.7.1 och försökte installera 4.5 (som jag turligt nog råkade ha), men installationen hängde hela datorn. Jag startade om och körde lite skivverktyg för att laga ev. fel. Och nu står jag här och längtar efter 4.7...

Så här går det med gammal skit, men alltid lär man sig nåt. Jag har även läst några trådar på Sweclockers eller ipod.se om Windows XP-användare som också har haft strul med 4.7.1.

Men har du en nyare Mac-dator så ska det förmodligen inte ge några större problem (efter omstart kanske).

Jag har även en titan-Powerbook som jag inte testat 4.7.1 på, ännu...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-15 10:53

Ok. Tyvärr har jag inte möjlighet att ge dig 4.7.

Läste förresten någonannanstans om att en del iTunesanvändare med andra mp3spelare än iPod hade fått problem iom uppgraderingen till 4.7.1-

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-15 11:16

Fick du mitt PM?

hittade den här efter lite googlande. den lär vara rätt:

http://files.5star-network.com/Mac/Audio/iTunes4.7.dmg

Tack alla för hjälpen. Kambei, ja, jag fick ditt pm. Jag har uppdaterat till Mac OS 10.3.7 och nu funkar inte datorn alls med Ipoden i nån av USB2-kontakterna. Monterar inte på skrivbordet och hänger hela Skivverktyg och sen hela datorn. BLÄÄÄ! Det är nog inget Itunes-problem längre...
Martenbjork, din länk till Itunes 4.7 genererade en dmg-fil som inte gick att montera. Var det nåt virus, tro?

Senast redigerat 2005-01-16 22:27

virus finns inte till mac

Någon borde göra ett så får vi se hur många tidningar som kollapsar tillfälligt...

• Medlem
  • 2005-01-23 16:18

Skulle också vilja ha tillbaka 4.7. Men när jag kör installationsprogrammet säger den att det finns en nyare version (4.7.1) redan. Har placerat alla iTunes filer i papperkorgen -finns det någon väg runt detta?

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-24 16:20

Itunes 4.7 kan ni hitta HÄR! Jag har precis själv hämtat hem filen för test.

1
Bevaka tråden