Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur stänger MSN Messenger:mac?

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När jag startar upp min dator så poppar MSN Messenger:mac upp automatiskt.
Hur gör jag för att det inte ska göra det, är det något i inställningen?
Jag vill själv bestämma när den skall komma upp.

Kolla i systeminställngar-konton-startobjekt. Finns den med där?

Tittade också i programmet.. Inställningar-Allmänt. Där finns en ruta att bocka bort.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-15 12:00

Ett annat tips är att slänga MSN:mac åt helvete (om det nu är MS-versionen av msn du snackar om) och installera aMSN eller Mercury istället.

Ursprungligen av xtimmyx:

Ett annat tips är att slänga MSN:mac åt helvete (om det nu är MS-versionen av msn du snackar om) och installera aMSN eller Mercury istället.

Vad är dett för program?
Vad hämtar jag det ?
Är den på Svenska?

www.versiontracker.com. Den kan du spara i bokraden, för den kommer du använda många gånger. Sitter själv och ska installera aMSN.

Vad menar du i bokraden?
När jag tar hem detta program aMSN vad skall jag spara det?
Det stod en massa engelska där.
Finns det någon direkr länkt så man hamnar rätt.

Vilken webläsare använder du? Jag har Safari. Då kan man spara länkar som det bara är att klicka på när man vill dit. Får ju inte plats hur många som helst. Annars sparar du det som du gjort med windows.

Installerat det nu, och det går att välja svenska. När du laddat ner det. Dubbelklickar du på den filen. Sen drar du programikonen till din programmap. Och för den sen till docken om du vill ha den där.

Jag har också Safari 1.2.4

Jag får inte programmet att logga in med mitt konto dock. Har en xxxx@spray.se-konto och den går ju med vanliga MSN. Jag som ville bli av med en Microsoftprodukt..

Någon som vet hur jag får det att funka? Vill ju inte byta och skaffa mig en hotmail eller nåt sånt.

Den var inte med i systeminställngar-konton-startobjekt.
Men i Inställningar-Allmänt där fanns den med jag bocka bort den.

Tack så mycket för hjälpen

amns är fortfarande för buggat. känns så mycket bättre med vanliga. tankar Mercury nu för att se va de e för sattyg.

Edit: Mercury var späckat med funktioner men satan va grafiken är seg. Det går ju i princip inte att förstora eller förminska ett fönster utan att få smaka på grafik-buggar ala Microsoft. Vet inte om det beror på att det är javabaserat eller når. Måste säga att det vanliga msn fortfarande är bäst.

Edit 2: Efter att ha lekt lite med inställningarna så har jag lyckats skala ner grafiken en del. Och det är ett rättt nice program. Tummen upp.

Senast redigerat 2005-01-15 15:10
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-15 17:05

Ja Mercury är riktigt bra fkatiskt. Skaffade det i förrgår efter att ha hittat det på versiontracker. Skönt som faan med tabbar i konversationerna

• Medlem
  • Älmhult
  • 2005-01-16 10:22
Ursprungligen av xtimmyx:

Ja Mercury är riktigt bra fkatiskt. Skaffade det i förrgår efter att ha hittat det på versiontracker. Skönt som faan med tabbar i konversationerna

Finns även i senaste Fire som kom för någon vecka sen.

Fast inte fan går det att skicka el ta emot filer fortfarande

• Medlem
  • Österåker
  • 2005-01-16 10:34

Kolla upp Adium X, det är grymt

MSN Messengers automatiska start stänger man av i MSN Messengers egna inställningar.

Vad finns?
Adium X och Adium X (länken dit)
Är dess på svenska och fungerar dom till MAC

Ursprungligen av Sven-Erik Andersson:

Vad finns?
Adium X och Adium X (länken dit)
Är dess på svenska och fungerar dom till MAC

Om du någonsin söker att macprogram är det enklast att besöka MacUpdate eller Versiontracker. Där finns i princip alla program för mac med mer info, betyg från användare och länkar till var man kan ladda ner dom (om de går att ladda ner lagligt alltså).

Adium X finns inte oväntat på adiumx.com och det är inte på svenska. Vill du läsa mer, sök på Adium på 99mac så hittar du massor av trådar där programmet diskuteras.

1
Bevaka tråden