Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

VNC från OS X -> OS 9

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-15 17:29

Jag letar efter en gratis/billig lösning för att fjärrstyra en Mac OS 9-dator från min iBook med Panther. Jag har försökt med VNC 3.3.3b2 på OS 9 och med Chicken of the VNC på Panther, men lyckas inte få det att fungera.

Någon som har fått det att fungera med en liknande uppställning?

ChromiVNC Server 3.4.0 alpha 5 på en 9.1 US version och Chicken of VNC på en 10.3.7 burk fungerar bra för att se hur en gammal 7600/200 stretar på med SETI.

När den har stått några dagar så vill den inte logga på men ganska skapligt går det allt

• Oregistrerad
  • 2005-04-16 12:33

Det dröjde ett tag, men nu har jag gjort som du tipsade om. Hittills har jag bara kollat min 4400 på det egna nätverket, och det funkar ganska bra. Det går inte att dubbelklicka i Finder så jag måste gå till Arkiv > Öppna. Annars OK.

Snart blir det mamma på andra sidan sta´n som får VNCservern istallerad. Då kan väl en del problem åtgärdas omedelbart. Fast undrar just hur långsamt det kommer att gå med modemanslutningen på hennes iMac 350 ...

... och ett tack för tipset skall du ha, Dr Boar.

1
Bevaka tråden