Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Extern skärm på iBook/PowerBook

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-15 22:22

Jag har en iBook G3 med Screen Spanning Doctor eller vad det nu heter. Men när jag kör högre upplösning än 1024x768 på min 19" externa så fylls inte hela skärmen. Utan bara 1024x786 pixlar. Går det inte köra högre upplösning? Och är det likadant på PowerBooks? För det r ju ingen mening att köra högre upplösning på extern skärm om det inte fyller hela skärmen.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-15 22:36

iBook kan bara köra bildskärmsdubblering - dvs att en kopia av det som visas på den interna visas också på den externa. PowerBook däremot kan driva en extern 23" med full upplösning.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-15 22:39

OK det låter härligt. Ska nämligen investera i en PB snart. Men hur faan ser det ut på PowerBooken om man har ashög upplösning på en extern display? Det måste ju se asskumt ut eller iaf litet som attan?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-15 22:54

Du kan välja om du vill ha två skärmar brevid varandra - med olika upplösning på varje. Sedan drar du fönster mellan dem osv.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-15 22:55

elimar: Det finns risk att datorn överhettas om du kör den stängd. Jag tror heller inte skärmen mår bra av den värmeutvecklingen! Ett hett tips är att köra datorn öppen med skärmen avstängd. Du kan öppna PowerBooken efter att du kopplat in den externa skärmen, utan att den inbyggda sätts på.

• Medlem
  • Landskrona
  • 2005-01-15 22:58

Screen Spanning Doctor ska ju göra den funktionen möjlig på en iBook. Kör själv det utan problem (utökat skrivbord med 19" 1280*960). Säker på att din dator stöds och att det är installerat korrekt osv?

Ursprungligen av k3vlar:

Screen Spanning Doctor ska ju göra den funktionen möjlig på en iBook. Kör själv det utan problem (utökat skrivbord med 19" 1280*960). Säker på att din dator stöds och att det är installerat korrekt osv?

Precis, hela meningen med Screen Spanning Doctor är ju att man ska få samma bildskärmsfunktioner på ibook som powerbooken har. Själv kör jag det på min iBook G4.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-15 23:38

Men när jag kör utökat skrivbord så blir ju ibooken "huvudskärmen" och docken och allt blir ju på ibooken.

edit* ok nu hittade jag det. det gick visst dra över den vita lilla grejen till den andra bildskärmen (svårt att förklara men ni som vet hur man gör fattar vad jag menar). nu funkar det finfint

1
Bevaka tråden