Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pc-kompis tror Gates äger 49% av apple

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Och en nisse till som hjälpte min kompis fixa hans nätverk igår. De är så inställda på det, går inte ändra på den inställningen. Jaja, de får ju tro det om de vill. En annan inställning är att de kommer vara integrerade med varandra snart. Att pc-program kommer gå köra på mac och tvärt om. Och han menar inte att de skrivs på två olika sätt. När han skulle få sin nya pc, trodde han att det kom med apple-program. Visst kan han köra iTunes på den.. men där tar det ju stopp . Skulle vilja se han köra iDVD på den . VirtualMac vore ngt för pezenissar kanske..

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-16 13:15

Microsoft äger ingenting av Apple. Inte ett dugg.

Ursprungligen av Mondo:

Microsoft äger ingenting av Apple. Inte ett dugg.

? Har de sålt de 10% av aktierna de köpte 1997?

Ursprungligen av Svante S:

? Har de sålt de 10% av aktierna de köpte 1997?

Vill minnas att dom sålde det när avtalstiden gick ut.

Edit: "The company was struggling financially when on August 6, 1997 Microsoft bought a $150 million non-voting share of company as a result of a court settlement between themselves and Apple. (Microsoft has since sold all Apple stock holdings.)" Källa: Wikipedia.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Vill minnas att dom sålde det när avtalstiden gick ut.

Tack.

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Och en nisse till som hjälpte min kompis fixa hans nätverk igår. De är så inställda på det, går inte ändra på den inställningen. Jaja, de får ju tro det om de vill. En annan inställning är att de kommer vara integrerade med varandra snart. Att pc-program kommer gå köra på mac och tvärt om. Och han menar inte att de skrivs på två olika sätt. När han skulle få sin nya pc, trodde han att det kom med apple-program. Visst kan han köra iTunes på den.. men där tar det ju stopp . Skulle vilja se han köra iDVD på den . VirtualMac vore ngt för pezenissar kanske..

en del tror att Macens framtid hänger på om Viritual PC blir tillräckligt snabbt. Då kunde man ha Windowsmiljö för jämnan...... (Har man inte missat något då?)

• Oregistrerad
  • 2005-01-16 15:13
Ursprungligen av Pierre/M-stad:

VirtualMac vore ngt för pezenissar kanske..

Jadu, det finns redan, fast det heter PearPC.

"Ignorance is no crime"

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-16 15:44

Undrar om de är lika korkade i Skövde?

Jag ska nog ringa och fråga någon ansvarig på högskolan.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-16 16:34

Microsoft ägde tidigare 5 % av Apple, men sålde alla aktierna. Med vinst, naturligtvis.

Ursprungligen av Mondo:

Microsoft ägde tidigare 5 % av Apple, men sålde alla aktierna. Med vinst, naturligtvis.

Det var dessutom bara B-aktier, så de hade aldrig någon talan på bolagsstämmorna...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-16 18:04
Ursprungligen av Samuel K:

Det var dessutom bara B-aktier, så de hade aldrig någon talan på bolagsstämmorna...

Just det. Något annat hade inte varit acceptabelt för Apple och Steve Jobs. Och aktier utan makt är värdelösa för Microsoft, för Microsoft handlar ytterst uteslutande om makt.

Microsoft har ju inga aktier, men Bill Gates som privatperson då? Jag vill slå hål på ved pc-kompisarna tror och vill ju vara 100% säker.. Är det bara till 99 nu..

• Medlem
  • Kungälv
  • 2005-01-16 16:42

Såg ni Lucky Numbers igår på trean.

Sista skämtet var att en av killarna köpte Microsoft-aktier 1990 och tjänade en förmögehet.

Jag hade själv den idén 1989, efter att ha varit på en Windows-lansering. Jag sa till min chef att Microsoft kommer att dominera hela branschen framöver.
Nä, sa han. Det kommer IBM göra.

Och jag min dumming köpte inga aktier. Jag höll ju på Apple.

Janne!
Om du läser detta. Tror du fortfarande på IBM?

1
Bevaka tråden