Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gomma ikoner i dockan...

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2002-08-31 17:50

Finns det något man kan gora for att gomma vissa programs ikoner i dockan? Exempelvis så vill jag kunna ha Stickies igång utan att det ligger en ikon och tar upp plats i dockan.

OT: Av någon anledningen funkar inte a med prickar och o med prickar for mig nar jag skriver det har. Å funkar av någon anledning lustigt...

skulle va fint med nån liten haxie för de, håller med dig. Sånna program som bara ligger i bakrunden ändå är ju mest bara ivägen nere i dockan..

  • Medlem
  • 2002-09-02 19:45

Det verkar ju inte finnas något iaf...

*Skickar in det som forslag till Apple*

Skulle det inte bara vara allmänt jobbigt? Skulle bli ganska jobbigt att komma tillbaka till programmet om man gömmer det på skärmen också.

Jo det är krångligt, men kan vara schysst ibland också. Jag har gömt DesktopConsole 1.0 som kollar min procmail.log. DesktopConsole2.0 kan gömma sej, men den är Shareware, medan 1.0 var Freeware.

För att göra nån ändring i mina inställningar måste jag använda kill och starta en icke-hackad kopia av programmet.

Hur man gör hacket finns här:
http://www.macosxhints.com/article.php?story=20010701191518268

  • Medlem
  • 2002-09-23 18:08

Tack för hjälpen,

ja det är sant att det blir svårare att hittat tillbaka till programmen. Men om man använder LiteSwitch X så är det inga problem.

Ja det funkade inte så där lysande, det funkade på tex Launch Bar. Men Stickies och Quickkeys vägrade att starta överhuvudtaget.

[ 23 September 2002, 19:27: Meddelandet ändrat av: NeM ]

Det finns ju ett shareware som lägger en ikon i dock och inne i den ikonen kan man ha undergrupper där man har programikonerna. Då får du iofs en stygging i dock men den kan gömma en hel hög andra ikoner. Tyvärr minns jag inte namnet just nu.

1
Bevaka tråden