Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skadeglädje typ

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-16 23:23

Hahaha, fy fan vad jag mår gott. Satt på bussen upp och lekte med iBooken. Min sätesgranne halade upp en ful jäkla hp-dator. Svart och klumpig. CD-läsaren med släde. Sen började han glo på en film och hade lika dålig smak där - Hälsoresan. Men lyckan var kort - efter 1.5 timme tog batteriet slut. Vad jag garvade inombords - karln hade en kvart kvar på filmen. Själv satt jag och lyssnade på musik och skrev i Word och fortsatte göra så i fyra timmar innan jag stängde datorn (dock var den inte slut än).

Dessutom hade snubben en sticka för Bluetooth som stack ut och som han hela tiden fick ha koll på så den inte knäcktes. Sen hade han klistermärkena för Windows o. det kvar på datorn - så oerhört oestetiskt.

Sen kommer jag upp hit till lägenheten och då kommer min korregranne in och ska ha hjälp med en drivrutin. Han har en diskett med sig. Jag förklarar snällt att det övergivits för länge sen på Mac och laddar ner och lägger drivisen på mitt usb-minne på under en minut. Allt går snyggt och smidigt och drag-and-drop. Dessutom ser jag till att helt omotiverat köra lite Exposé och sånt, för att impa lite mer på karln. Han blir ännu mer impad av slot-inen på iBooken när jag sen bränner en skiva åt honom. Toast är också ett mysterium för Kim - han förstår inte hur det kan vara så enkelt och hur man kan slippa gå upp och ner i filträd och jäklas. Och mitt genomskinliga tema på Adium (tack macgunde!) fascinerar honom oerhört, det med.

Fan, så härligt att ha en dator såna här gånger. Man inser hur jävla enkelt allt är och hur snyggt och smidigt det går. Skadeglädje är äkta glädje, no doubt.

EDIT: För att inte tala om den fula jäkla standardaxelväskan han hade till bärisen - uuurk!

Senast redigerat 2005-01-17 00:39
  • Oregistrerad
  • 2005-01-16 23:27

Vilka solskenshistorier!

• Oregistrerad
  • 2005-01-16 23:29

Javisst! Jag menar, vad är det egentligen som är viktigt här i livet?

• Oregistrerad
  • 2005-01-16 23:35
Ursprungligen av petsematary:

Sen började han glo på en film och hade lika dålig smak där - Hälsoresan.

Haha. Så oerhört PC! Stor humor!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-17 00:37
Ursprungligen av DaPhox:

Haha. Så oerhört PC! Stor humor!

Ha ha, LOL. Jag läste först PC som Politically Correct och fattade inte riktigt vad det var som var politiskt korrekt med Hälsoresan. Men sedan förstod jag precis vad du menade!

Vänligen, Ylan

• Oregistrerad
  • 2005-01-17 13:44

Hehe, samma sak idag på universitetet. Folk sitter med stygga Dell-burkar. Svart, svart, svart och skabbiga, trådlösa möss som de måste ha ett stift i sidan för.

Nej, tacka vet jag att sitta på McDee och fälla upp 'Booken och sen få sköna blickar från en snygg brud. Inte för att jag inte kan få det annars men....höhöhö.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-17 14:18

Vilken idyllisk berättelse. Ren njutning att läsa det. Man fattar knappt hur folk klarar sig med PC nu när man blivit bortskämd med Mac

• Medlem
  • Lund
  • 2005-01-17 14:26

Ännu en anledning för mig att skaffa mac illa kvick.. man skäms ju!!! som pc användare..

Det finns faktiskt vettiga PC's också, Dell och vissa HP modeller är skräckexempel.

Jag har en IBM T41:a som jobbdator och den är helt underbar! Har inte slagit på min stationära dator sen jag fick den så jag ska sälja den nu (till förmån för en mini).

Eller för att renskriva:
Jag satt på bussen och då kom en kille med en mycket äldre dator och satte sig brevid. Han hade inte samma filmsmak som jag heller. Jag kände mig jätteduktig som hade köpt min dator senare än honom.

Väl hemma kom en kompis in och ville ha hjälp med nedladdning av en drivrutin. Eftersom han inte hade köpt något usb-minne hade han med sig en diskett. Som tur vad hade jag ett USB-minne som han kunde få låna så det löste sig ändå. Min granne var inte så van vid moderna brännarprogram så han tyckte Toast såg kul ut och macgundes Adium-inställningar impande naturligtvis eftersom de är riktigt snygga...

----

Jag tycker också att Mac är bättre än PC, men jag har inte lillebrorskomplex för det. Tycker du att det var heja Mac att kunna ladda ned en drivrutin till ett USB-minne (med drag-n-drop – ojojoj)?

Det finns så många riktiga fördelar med Apples burkar så behöver vi hitta på låtsas-varianter för att vara nöjda med våra datorer?

• Oregistrerad
  • 2005-01-17 15:02

Hans dator var inte äldre än min och vad är fel med att få glänsa lite?

Hälsoresan är inte annorlunda smak, det är dålig smak! :rolleyes:

*Tar fram popcorn och läsk i väntan på elaka motinlägg*

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-17 15:07

mmm Det är sådant som får livet värt att leva!

• Oregistrerad
  • 2005-01-17 15:11
Ursprungligen av Tiny Turtle:

Han hade inte samma filmsmak som jag heller.

Det är ju ett överdrivet snällt & diplomatiskt sätt att säga det på.

Citat:

Jag tycker också att Mac är bättre än PC, men jag har inte lillebrorskomplex för det. Tycker du att det var heja Mac att kunna ladda ned en drivrutin till ett USB-minne (med drag-n-drop – ojojoj)?

Det finns så många riktiga fördelar med Apples burkar så behöver vi hitta på låtsas-varianter för att vara nöjda med våra datorer?

men ööööh...tusan jag tycker det var en alldeles utomordentligt underhållande historia. så de så. Fast vi kanske borde skapa en liten grupp av pc och mac-människor i sverige där vi kan träffas, kramas och känna att vi ligger på exakt samma nivå. :S

Jag tycker också att det var ett underhållande litet stycke, men glöm inte: det kan ju vara så att vi faktiskt är på samma nivå (hälsoresan, nja)... Det finns arbetsgivare som inte godtar att deras anställda tar ut macar som hem-pc (min tex) och så finns det dem som inte har råd med en iBook (än mindre pb) och tvingas köpa en ful begad dell med taskig batteritid och sneglar på oss med 'vackra' maskiner som 'bara fungerar'.

jag tycker faktiskt det är helt underbart med impa-grejer. Var hos syrran i helgen, skulle hjälpa hennes dotter med lite grejer så jag tog med min iBook. Öppnade locket varpå datorn frågar om jag vill lägga till nätverket 'default' till listan över pålitliga nätverk. Klickade ok. Syrran undrade hur f*n jag kunde komma åt internet utan att ha en enda sladd i datorn. Jag var nöjd. Visst det fungerar på en wintel-maskin också (men det vet inte syrran ), men det känns så lätt att bara klicka 'ok' så är man igång.

Kraken, på vars trådlösa router jag åkte snålskjuts, hade allting öppet - gick hur lätt som helst att ta sig in i routern och titta. Hon/han kanske åtminstone skulle ändra lösenord...

:rolleyes:

Tar tillbaka biten om Hälsoresan – det är definitivt dålig smak.

• Oregistrerad
  • 2005-01-18 11:22

En kompis förklarade att han valde HP pga vad som fanns innuti. Tänkte att ett kort tag att han skulle förklara vad det betydde...

Ligger fortfarande vaken om nätterna och grubblar över vad det var han menade.

Ursprungligen av proffen:

En kompis förklarade att han valde HP pga vad som fanns innuti. Tänkte att ett kort tag att han skulle förklara vad det betydde...

Ligger fortfarande vaken om nätterna och grubblar över vad det var han menade.

ja den är ju lite mer intressant än vanlig ketchup...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-18 20:35
Ursprungligen av sugplopp:

ja den är ju lite mer intressant än vanlig ketchup...

HP borde hålla sig till att tillverka sås.

Hälsoresan=PC

Fantastiskt likhet mellan se Lasse Åbergfilmer och att använda pc, ju mer jag tänker på det: Fult och gjort lite med vänsterhanden, inte så värst roligt heller men man vet ju vad man får och alla andra gör ju det.

• Oregistrerad
  • 2005-01-19 00:29

visst är det talande?

sen att se den sämsta och senaste av dem också, sisådär 20 år efter att de var "stora" känns ju som en koppling, det med. lite efter...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-18 20:34

Jag har ju en bärbar IBM X31 vid sidan av mina två Macar. Det är alltid ett helvetes meck med att få PCn att fungera, och trots att jag är ganska ordentligt datorkunnig får jag banne mig inte nätverket att vakna igen när PC-häcken har varit i vila.

Därför har jag slutat skratta åt alla stackars Windows-användare. De vet inte bättre helt enkelt. Det vet inte att det finns bättre lösningar. PCn är f ö till salu.

• Medlem
  • Täby
  • 2005-01-19 10:28

hahaha skadeglädje e den enda sanna glädjen

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2005-01-19 10:41
Ursprungligen av kainen:

hahaha skadeglädje e den enda sanna glädjen

ja det är det verkligen. glädje är precis som energi. det kan varken skapas eller förstöras, bara omvandlas i olika former.

1
Bevaka tråden