Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

X11 för Mac OS X

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: ThunderMac:
Jag förstår inte ett skit av X11....jag får bara igång typ xclock å de programmen men inget spel jag laddar ner, t. ex. Xrally. det där xarchon fick jag inte heller att fungera, där stod bara såhär i slutet:

checking for X... no
checking for XOpenDisplay in X library -lX11... no
configure: error: Need X11; perhaps try/adjust --x-libraries

ska man lägga mapparna på nåt skilt ställe eller har jag glömt att installera nåt?

Använd Fink istället och hämta färdiga versioner av program så slipper du bygga ihop dem själv. Problemet ovan dyker upp för att du inte har hämtat Appe´s X11 SDK (finns på samma sida som vanliga X11 nedladdningen)

Ciryon

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jörgen Ivarsson:
Hej!
Försöker få till svenska tecken (åäö) med X11. Det går inge vidare... Jag har skapat en .xinitrc fil i min hemkatalog. Där har jag fixat till så jag använder quartz fönsterhantering och det fungar bra. Men det går sämre med tangentbordet. Jag har provat Ciryons tips och lagt in "stty -istrip" i min .xinitrc fil, men inget hände. Enligt apple kan man använda
sökvägen "/System/Library/Keyboards/Svenska.keymapping" för att få stöd för svenskt tangentbord. Men hur skriver man in sökvägen och var?
Mvh
Jörgen

Prova att ändra i /etc/x11/xinit/xinitrc, för mig har den inte alltid funkat när man ändrar ~/.xinitrc.

Se också till att skriva stty -istrip efter quartz-wm. Prova att skriva in stty -istrip i ett xterm om det inte funkar.

Ciryon

[ 13. februari 2003, 08:51: Meddelandet ändrat av: Ciryon ]

Bevaka tråden