Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sedelärande historia...

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min dotter och hennes sambo har gått i datorköpstankar ett tag, jag rekommenderade förstås en
iMac, men, för dyrt, kan inte etc. etc. Har tänkt att betala en Mini-mac åt dom, men inget intresse.
Igår, efter några dagar av PC-körande var det dags för akututryckning, datorn hade blivit belamrad av virus som knäppte av datorn, och en hel drös med "misstänkta program" som reningsprogrammet kallade det. Detta trots brandväggen i Windows XP. Tog några timmar att leta rätt på alla virus och all spyware så att datorn funkade igen. Mitt erbjudande om en Mac mini står kvar, få se om det blir nån respons efter det här...

• Medlem
  • 2005-01-17 16:20

Eftersom du kan tänka dig att betala en åt dem, så bara köp en och ge dem som en glad påtvingad överraskning. Inte behöver du ha deras godkännande i förväg heller? Acceptansen och tacksamheten kommer i efterhand när de inser macens fördelar och sitt eget bästa!

• Oregistrerad
  • 2005-01-17 21:48

aj aj aj vad var det som gick så snett i uppfostran som gjorde att din egen dotter gick och köpte en PC???

/jensa

• Oregistrerad
  • 2005-01-17 22:05

Men då måste de ju lämna tebaks pecen också och de lär ju inte den kunniga personalen på Onoff eller whatevah gå med på om den e använd.

• Medlem
  • Solna
  • 2005-01-17 23:03
Ursprungligen av bruksarn:

Min dotter och hennes sambo har gått i datorköpstankar ett tag, jag rekommenderade förstås en
iMac, men, för dyrt, kan inte etc. etc. Har tänkt att betala en Mini-mac åt dom, men inget intresse.
Igår, efter några dagar av PC-körande var det dags för akututryckning, datorn hade blivit belamrad av virus som knäppte av datorn, och en hel drös med "misstänkta program" som reningsprogrammet kallade det. Detta trots brandväggen i Windows XP. Tog några timmar att leta rätt på alla virus och all spyware så att datorn funkade igen. Mitt erbjudande om en Mac mini står kvar, få se om det blir nån respons efter det här...

Kräv betalt i fortsättningen. Eller i alla fall en god middag som tack.

1
Bevaka tråden