Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iMac G5 barnsymtom?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-01-18 12:11

Hej!

kan säga så här att jag har en iMac G5 17'' 1.8 ghz 1,25 gb ram ny sedan två månader, den har fungerat klockrent fram till nu. Den har nu kraschat, har ingen aning om vad som har hänt det ända jag gjorde var att inte använda den på en vecka. Det som händer är att jag slår på den och inget händer förutom att det kommer upp ljusblå grå skärm. När man trycker på start knappen så plongar det som vanligt men sen går den inte vidare. är det ngn som vet vad det kan vara för problem, eller är detta ngt barnsymdrom som vissa pratar om när apple släpper nya macar? Jag har ju garanti så jag får väl lämna in den men jag blir så förbannad precis när man vat sig med den så går den sönder.

Ps. Jag har provat att nollställa PRAM och så, händer fortfarande inget. Har provat hålla in alternativ bara då går fläcktarna upp på max och en klocka kommer fram...inget mer händer. ds.

/Loskan

Du har fått med en CD/DVD som innehåller hardware test. Kör den och se om den hittar något. Jag tror du sätter i skivan som följde med och startar med Alt nedtryckt för att kunna välja start från Hardware test.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-18 16:34

...eller håll bara ner "C" så startar den från CD:n.

De här nya skivorna som följer med innehåller en dold partition. Håller man ner C så startar skivans partition som innehåller installation av systemet. Det är bara när man håller ner Alt man får möjlighet att starta från Hardware test-delen.

1
Bevaka tråden