Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"iPod & mac är en fluga..."

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-18 15:58

Jag tror han är lite orolig o bara försöker övertyga sig själv genom ett sådant uttalande

• Oregistrerad
  • 2005-01-18 16:24
Ursprungligen av Johan S:

Jag tror han är lite orolig o bara försöker övertyga sig själv genom ett sådant uttalande

Ja jag tror du har helt rätt. Såg på kommentarerna till artikeln på idg att en del menade att Dell gav blanka f.. i Apple på grund av att de var så små och absolut inget hot men det är nog inte riktigt sant.
Om de inte skulle känna sig lite hotade skulle kommentarerna varit mer i form av "Apple gör ett bra jobb... trevliga produkter, vi har mycket att lära, bla, bla, bla." Nu försöker man i stället sänka både iPod och Minimac. Det gör man inte om man inte känner sig hotad.

• Oregistrerad
  • 2005-01-18 16:26

Om jag var en av världens rikaste under 40 skulle jag inte bry mig oavsett. Jag skulle dricka vin. Dyrt vin. Och hålla käften.

Sluta sälja iPoden då, Dell.

Sånt här hör ju till affärsvärlden/politiken. Ett företag är i fokus och de andra hamnar i skuggan. För att få uppmärksamhet klagar skuggföretaget på ifokusföretaget och snor därmed lite plats i solen.

Inget att bli upprörd över, det händer hela tiden olika företag.

Ursprungligen av Rickard A:

Sånt här hör ju till affärsvärlden/politiken. Ett företag är i fokus och de andra hamnar i skuggan. För att få uppmärksamhet klagar skuggföretaget på ifokusföretaget och snor därmed lite plats i solen.

Inget att bli upprörd över, det händer hela tiden olika företag.

iFokus-företaget? Hehe, är väl på gott humör idag.

Håller med dig kjelle.

Senaste gången någon nämnde något om en fluga... Hm... Internet, vill jag minnas att det handlade om och hur det gick sen vet vi ju alla.

Ursprungligen av Niklas Brunberg:

Håller med dig kjelle

Senaste gången någon nämnde något om en fluga... Hm... Internet, vill jag minnas att det handlade om och hur det gick sen vet vi ju alla.

Ja, hon fick rätt. Det planlösa surfandet var en fluga.

Det är lätt att minnas rubriker (som skrivs inte av journalister utan av redigerare som inte har något annat syfte än att locka till läsning) och förvrängningar av citat (som sägs av politiska eller andra motståndare) och vips så är sanningen inte riktigt så sann som den en gång var.

Ursprungligen av thevil:

Ja, hon fick rätt. Det planlösa surfandet var en fluga.

Det är lätt att minnas rubriker (som skrivs inte av journalister utan av redigerare som inte har något annat syfte än att locka till läsning) och förvrängningar av citat (som sägs av politiska eller andra motståndare) och vips så är sanningen inte riktigt så sann som den en gång var.

Forskade efter och det verkar stämma som du säger, att hon blivit felciterad.

Det fanns en del mindre kloka inlägg till den artikeln... Från båda "sidorna"

/Stefan

• Oregistrerad
  • 2005-01-18 19:41
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Det fanns en del mindre kloka inlägg till den artikeln... Från båda "sidorna"

/Stefan

Brukar bli så...

• Medlem
  • Älmhult
  • 2005-01-18 20:09

Fast att det är en fluga har han lite rätt i. Det finns ju ingen anledning att tro att iPod kommer att förbli den största produkten för bärbart ljud för evigt. Frågan är hur länge det kommer att hålla i sig. Hur många år ledde Sony Walkman den ligan? Minst 15 år väl?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-18 20:27

Kan också bero på att iPoden är helt enkelt bäst! .......... Och så kommer den från apple...

• Medlem
  • Kungsbacka
  • 2005-01-19 08:40

Internet är oxå en fluga

/Bauer

• Medlem
  • Täby
  • 2005-01-19 10:25
Ursprungligen av iggy:

Fast att det är en fluga har han lite rätt i. Det finns ju ingen anledning att tro att iPod kommer att förbli den största produkten för bärbart ljud för evigt. Frågan är hur länge det kommer att hålla i sig. Hur många år ledde Sony Walkman den ligan? Minst 15 år väl?

Men det va ju inte direkt så att sony utvecklade sin walkman speciellt mycket... iPod får ju uppgraderingar o nya modeller hela tiden... som klarar mer o mer... vad kunde walkman göra? spela kasettband hehe

"Rollins säger att Dell inte är det minsta oroat över den mängd publicitet Apple har lyckats få den senaste tiden i och med att företaget inte spelar i samma liga som Dell."
Det e klart Dell inte spelar i samma liga som Apple... Dell kanske leder sin liga... men det e ju B-ligan och Apple spelar i A-ligan

• Medlem
  • Älmhult
  • 2005-01-19 10:47
Ursprungligen av kainen:

Men det va ju inte direkt så att sony utvecklade sin walkman speciellt mycket... iPod får ju uppgraderingar o nya modeller hela tiden... som klarar mer o mer... vad kunde walkman göra? spela kasettband hehe

Fast så går det väl inte att jämföra? Mp3-spelare och freestyle a la kassettband är ju trots allt två helt olika produkter?

Sonys modeller fick väl bara bättre ljud, blev mindre och hade ibland inspelningsmöjligheter (riktigt bra på vissa modeller) eller radio. Så mycket mer kunde det knappt bli.

1
Bevaka tråden