Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallation av Panther

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vet inte varför jag egentligen tänker göra det, mest kanske för att lära mig hur det går till (hur svårt kan det vara...;)).

Dock, vill jag bara få verifierat att jag tog en backup av det nödvändigaste. Gjorde en *.dmg av hemkatalogen, la den på extern disk. Nu borde jag väl egentligen utan problem kunna blåsa om burken utan att senare upptäcka att den katalogen är obrukbar. Alltså, nerladdade program, sparade licenser, mailboxar etc etc.... dvs, det som låg i hemmakatalogen.

Jag vet, kanske en oerhört korkad fråga, men hellre en fråga för mycket än en för lite.

Hemmappen är säker. Dock ligger inte programmen i den, utan i mappen Program direkt på roten.

I hemmappen ligger alla dina inställningar, mailboxar, iCal-kalendrar, Adressbokskontakter, Safaribokmärken och sånt.

Jo precis, det förstår jag att de installerade programmen försvinner och måste installeras på nytt.

Ska bli intressant detta här...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-19 19:14
Ursprungligen av lappalainen:

Jo precis, det förstår jag att de installerade programmen försvinner och måste installeras på nytt.

Inte ens det, jag installerade om OS X igår, det tog en kvart och jag hann med på förfesten. Idag när jag startade upp datorn var allt som det var innan med program och allt kvar, förutom det som krånglade (en trilskande root-användare).

Arkiv och Install är väl annars ett bra sätt om man vill installera om sitt OSX utan att radera annat.

Pocahontas: Det var faktiskt det jag gjorde till slut. Fast för att vara på den säkra sidan så gjorde jag ändå en backup på hemkatalogen. 35 min (inkl. alla uppdateringar) och allt var tillbaka som det skulle. Underbar feature. Det enda som egentligen försvann var de plugins som låg i Library/Audio/Plugins/. Annars verkar allt vara intakt.

Tack så mycket för den Apple. Ni gjorde just en f.d. inbiten ms-användare än mer övertygad.

1
Bevaka tråden