Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur göra en garageband låt till mp3 m.m så man kan använda den i itunes?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej har gjort en låt jag gärna vill kunna sspela i itunes med mera på Garageband men undrar hur jag ska gör ?? ska jag ändra format för at kunna fixa det eller?

MVH

Stoffen

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-01-19 15:30

Under arkiv väljer du "exportera till iTunes". Låten blir då i aif-format, vill du sedan ändra till MP3 eller AAC så går det bra att göra detta i iTunes.

Senast redigerat 2005-01-19 15:40
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-19 15:38

Välj Arkiv -> Exportera till iTunes

Då kommer det skapas en .aif fil som automagiskt dyker upp i iTunes. Vill du konvertera denna till något annat format är det bara att markera den (i iTunes) och välja Avancerat -> Konvertera till mp3/aac/... beroende på vad du ställt in för format i iTunes inställningar

Edit: Fan, inte först!

men jag kan inte välja filen?? den e grå och går inte att välja ??

(*_*)

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2005-01-20 15:29

Förstår inte riktigt vad du menar med att filen ä grå.
Du öppnar låten i Garageband och väljer exportera till itunes från arkivmenyn.

aa trodde jag skulle välja importera i itunes

och en sak till..... var ska jag sätta in min mikrofon?? vilket uttag?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-20 17:09
Ursprungligen av Stoffen:

och en sak till..... var ska jag sätta in min mikrofon?? vilket uttag?

Har du en dator med ljudingång så sätter du in mikrofonen där ... Kanske finns det två kontakter som den passar i och den som inte är ljud ut är då ljud in - det finns en liten symbol vid porten där man ser vilken som är vilken.

Har du inte en dator med ljudingång, så behöver du ett externt USB- eller FW-ljudkort som har det, tex Griffin iMic (sök på Macotekets hemsida).

Detta gäller om du har en mikrofon med vanlig 3,5 mm-kontakt alltså. Det vore bra att veta vilken utrustning du har.

Ursprungligen av Rajje:

Har du en dator med ljudingång så sätter du in mikrofonen där ... Kanske finns det två kontakter som den passar i och den som inte är ljud ut är då ljud in - det finns en liten symbol vid porten där man ser vilken som är vilken.

Har du inte en dator med ljudingång, så behöver du ett externt USB- eller FW-ljudkort som har det, tex Griffin iMic (sök på Macotekets hemsida).

Detta gäller om du har en mikrofon med vanlig 3,5 mm-kontakt alltså. Det vore bra att veta vilken utrustning du har.

jag har ljud in men det funkar inte med en Cosonic HeadPhones MDR-CD850

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-23 20:04
Ursprungligen av Stoffen:

jag har ljud in men det funkar inte med en Cosonic HeadPhones MDR-CD850

Ehhh ... Men det är väl ingen mikrofon, utan hörlurar?

(*_*)

• Medlem
  • 2005-01-23 20:13

är det USB-lurar med mik stoppar du kontakten i en USB-port. Sedan väljer du ljudkälla i Inställningar/Ljud (skulle jag tro).

det är en headset som har ett hörlur uttag och ett mikrofon uttag....

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-23 22:54

Ja, då ska det funka om du sätter i headseatets mikrofons sladd i datorns ljudingång och hörlurarnas sladd i ljudutgången och sedan väljer dem i Applemenyn -> Systeminställningar -> Ljud om de inte väljs automatiskt.

ok! tack

1
Bevaka tråden