Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pro Tools Mix+ på en G5

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-21 00:17

Tja!

Nån som vet om det går att köra Pro Tools Mix+ system på en G5a? Digidesign rekomenderar inte det men det finns ju andra grejer dom är emot men som faktiskt funkar.

Nån som testat?

/Alexander

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-21 01:03

Tjena!

Tyvärr, de har helt andra typer av PCI-kort i G5, så därför funkar bara mix+ på G4 och G3.
Men mix+ på G4 rullar på riktigt fint, så man kan vänta till nästa typ superHD innan man går över till G5 (G6?). Tycker ju jag!

/Björn

• Medlem
  • 2005-01-21 01:48

Har det på en G3a nu, funkar rätt bra men vill gå över till OSX. Känns ju kasst att köpa en G4a om man ändå köper en ny dator... Allt mjukvarusyntar å sånt är ju till OSX nu. Känns som man hamnat precis mittemellen två lägen men ingen riktigt bra utväg!

Tack för svaret!

/Alex

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 08:51

En G4 klarar inte mjukvarusyntar och samplers under X för professionell användning native. En dual G5 och så mycket fart du har råd med.

Kör du midi så är inte PT det naturliga valet för mig
Digital Perfromer från motu.com (vilken jag kör själv med 828 mkii kort)
Eller Logic från Emagic ehhh... Apple.

ProTools tycker jag är det bästa valet för ljud endast.

Skälet till att jag kör DP och 828 är att jag bara har två leverantörer på hårdvara och mjukvara vilket både i praktiken och i teorin minimerar strul.

• Medlem
  • 2005-01-21 09:30

Har använt Pro Tools professionellt i snart 5 år och har aldrig förstått klagomålen på dess MIDI. Nu i version 6.7 är ju det ju inte mkt skillnad mot Logic. Fast audiodelen är ju det som är absolut bäst helt klart. Den e oslagbar i PT.
Tanken med G4/G5an var ju dock inte att köra native eftersom jag har ett PT Mix+ (med Mix core och mix farm kort + 888 interface + adat bridge).

/Alex

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 12:58

Om du gillar PTs midi så kör det - det finns inget skäl till att byta program om det funkar. Den uppsättningen som du kör har jag tidigare använt (fast med G4a och 8.6) i flera år och den var otroligt bra.

1
Bevaka tråden