Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljud i Mail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-21 11:33

Jag har ett ljud jag vill använda som You've Got Mail-effekt. Hur ställer man in Mail så den tar just min effekt och spelar upp den när jag har post?

tjenare

ja, du går in i mail prefsen i general och väljer ljud för ankommande post! och där kan du lägga till ljud i rullmenyn! sedan väljer du ditt ljud, så skall det vara klart, misstänker att det kanske måste vara ett speciellt format på ljudet, men det kan däkert konvertera med iTunes!!

Mvh

Eller gör du som jag... Jag har valt att inte spela något ljud under de allmänna inställningarna i Mail. Istället gör jag det med hjälp av regler. I min regellista ligger först ett antal filter som tar hand om skräppost, virus och annat oönskat. Dessa filter innehåller instruktioner om att flytta eller ta bort mail som fyller ovanstående kriterier. Sist i filtret ligger instruktionen "Sluta behandla regler", vilket är viktigt för att nästa steg skall uppföra sig på rätt sätt.

När alla skräp- & virusfilter är avklarade ligger det i min lista sedan en regel som helt enkelt heter "Spela ljud" och det är vad som händer. På det här sättet får man Mail att bara spela ljud när det kommer e-post man vill ha (nåja...) och som inte är skräp eller virus.

Givetvis kan man bygga vidare på samma tema och se till så att olika ljud spelas vid olika typer av inkommande e-post. Möjligheterna är oändliga!

/Göran

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 12:06

tackar, tackar.

jag har givetvis ett nördigt ljud taget från "you've got mail" med meg ryan och tom hanks, som ljudeffekt för ankommande.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-21 22:51

Kul! Jag kör med Homer Simpson som utbrister "The mail, the mail is here! Ohh!"

• Oregistrerad
  • 2005-01-21 22:53
Ursprungligen av magnur:

Kul! Jag kör med Homer Simpson som utbrister "The mail, the mail is here! Ohh!"

Well, what can I say....jag gillar romantiska komedier.

1
Bevaka tråden