Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tangentbord växlar från Svensk Pro till Svensk

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-22 19:50

Har problem med att språket växlar från Svensk Pro till Svensk av sig själv och jag förstår inte varför. Jag har testat att logga in som root och klicka bort Svensk från listan i Indatamenyn (gjorde detta då jag tidigare hade problemet med att språket växlades till Amerikanskt) men ändå fortsätter problemet.

Är det någon som har nåt tips på hur jag ska göra?

Sitter med en iBook G3 Mac OS 10.2.8

Det här låter ju som problemet du borde haft tidigare:
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=25389

Förstår inte hur du löste det genom att logga in som root och klicka bort svensk från listan....

Har du nån egen skrivbordsbild? Känns som att allt detta borde hänga ihop på nåt sätt.

Har du möjligen en bakgrundsbild som inte har ändelsen .jpg?

En annan möjlighet är att du kryssar för både USA och Svenskt Pro i Internationellt

• Oregistrerad
  • 2005-01-22 20:36

Jag har en egen skrivbordsbild men den slutar på .jpg.
Försökte göra som det stod på Apples sida men det funkar fortfarande inte.

Om jag kryssar för USA kommer det inte bara att börja växla från Svenska till Amerikanska istället? Det jag vill är att slippa se nån flagga, dvs att det bara finns ett språk.

Flaggan kommer du nog inte ifrån...

Så här ser det ut i min Inställning

• Oregistrerad
  • 2005-01-22 20:43

Jag försökte att klicka för Teckenpalett också för att se om det gjorde nån skillnad, men det gjorde det inte. Ska testa och klicka för USA också och se om det blir bättre.

Ursprungligen av krima:

Har problem med att språket växlar från Svensk Pro till Svensk av sig själv och jag förstår inte varför. Jag har testat att logga in som root och klicka bort Svensk från listan i Indatamenyn (gjorde detta då jag tidigare hade problemet med att språket växlades till Amerikanskt) men ändå fortsätter problemet.

Är det någon som har nåt tips på hur jag ska göra?

Sitter med en iBook G3 Mac OS 10.2.8

Har samma problem iMac G3 Mac OS 10.2.8

• Oregistrerad
  • 2005-01-22 22:08

Det händer mig då & då med. Har alltid gjort...

• Medlem
  • 2005-01-22 23:39

har det inte nåt med att ett tangentkommando är knutet till bytet? Jag hade samma problem när jag jobbade med en Win 2000-burk (ugh) men har för mig att man kan göra samma blunder i OSX. Eller minns jag fel?

• Oregistrerad
  • 2005-01-23 23:28
Ursprungligen av Baron:

har det inte nåt med att ett tangentkommando är knutet till bytet? Jag hade samma problem när jag jobbade med en Win 2000-burk (ugh) men har för mig att man kan göra samma blunder i OSX. Eller minns jag fel?

alt-cmd-space byter tangentbordsspråk

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-01-23 00:51

Alt+shift byter språk i windows.

1
Bevaka tråden