Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunes från en dator till en annan?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 12:14

Hur får jag över mina betyg i mitt gamla iTunes bibliotek till mitt nya på en ny dator?
Har försökt att exportera och sedan importera på den nya datorn, men ändas spelistorna kommer, inga betyg.

Annars, finns det något program som tar låtarna från iPoden (där jag har alla mina betyg) och lägger in det i iTunes?

/Adzam 1

• Medlem
  • 2005-01-23 12:17

I ~user/Musik/iTunes/ ligger iTunes 4 Music Library, iTunes music och iTunes Music Library.xml. Flytta allt detta.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 19:56

Gör det någon skillnad om man flyttar från en PC till en Mac?
Jag har (tror jag) testat allt med att ta båda filerna iTunes 4 Music Library och iTunes Music Library.xml från PC:n och ersätta de existerande på Macen, importera o s v, men hur jag än gör så får jag inte in betygen - bara spellistorna

• Medlem
  • 2005-01-23 20:03

Då vet jag inte. Har du sökt här i forumet? Jag har för mig att jag har läst om detta förr.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-23 20:21
Ursprungligen av Baron:

Då vet jag inte. Har du sökt här i forumet? Jag har för mig att jag har läst om detta förr.

Tack för hjälpen! Testade en sak till. Eftersom sökvägen ligger med till varje spår i xml-filen som vi importerar provade jag att ändra sökvägen från "F:/Musik" till "Users/Adam/Music/iTunes" i filen före import. Det fungerade

• Medlem
  • Piteå
  • 2005-01-26 21:50
Ursprungligen av adzam 1:

Tack för hjälpen! Testade en sak till. Eftersom sökvägen ligger med till varje spår i xml-filen som vi importerar provade jag att ändra sökvägen från "F:/Musik" till "Users/Adam/Music/iTunes" i filen före import. Det fungerade

Jag ska göra precis detta imorgon, och vill gärna ha kvar betyg och bilder eftersom jag fixat till precis alla mina låtar.

Är det i iTunes Music Library.xml du ändrar? Och isåfall, bara sökvägen till <key>Music Folder</key> högst upp? Varje låt har ju egna sökvägar oxå, med C:\ och hela köret.

1
Bevaka tråden