Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

nekad csn rabatt

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

vad händer om man handlar med csn rabatten på applestore och dom nekar köpet när man betalt via bankgiro? skickar dom bara en avi till billingaddress med pengarna då?

och vart kan man kolla om man är berättigad csn rabatt?

• Medlem
  • Luleå
  • 2005-01-23 22:31
Ursprungligen av C.Matsson:

vad händer om man handlar med csn rabatten på applestore och dom nekar köpet när man betalt via bankgiro? skickar dom bara en avi till billingaddress med pengarna då?

du får nog inte csn rab. eftersom du antagligen gått ur gymnasiet. om du pluggar på högskola så kan du få rab. om du har macenat-kortet. för att få det så måste du avra medlem i en studentkår. då rapporteras du in och ett kort skickas ut..

men ser apple ifall man går på högskola? kontrolerar dom det med personuppgifterna eller nått?

• Oregistrerad
  • 2005-01-23 23:31

men ser apple ifall man går på högskola? kontrolerar dom det med personuppgifterna eller nått?

Ärlighet varar längst!

det är jag och tjejen som ska köpa tillsammans och hon pluggar på en konstskola här i stan och har csn-kort (som hon registrerat på www.csn-kortet.se med min mail, så jag får en himmla massa spam om apple rabatter). men vi är osäker på om hon har rabatt (hon tar iallafall studielån).
vi tyckte bara att det skulle vara drygt ifall det skulle bli tjaffs med apple om hon har rätt till rabatt eller inte.
vi vill ju ha datorn så fort som möjligt, och det skulle vara ganska tråkigt om man fick lov att vänta extra pg.a massa strul.

det är jag och tjejen som ska köpa tillsammans och hon pluggar på en konstskola här i stan och har csn-kort (som hon registrerat på www.csn-kortet.se med min mail, så jag får en himmla massa spam om apple rabatter). men vi är osäker på om hon har rabatt (hon tar iallafall studielån).
vi tyckte bara att det skulle vara drygt ifall det skulle bli tjaffs med apple om hon har rätt till rabatt eller inte.
vi vill ju ha datorn så fort som möjligt, och det skulle vara ganska tråkigt om man fick lov att vänta extra pg.a massa strul.

Rabatten gäller för henne!

Vill inte vara trådpolis men det kan vara värt att tänka på att trådar och inlägg som flera av dessa knappast gagnar någon, varken er själva eller riktiga studenter för vilka rabatten har skapats. Om du kommer åt rabatten utan att vara student och är glad för det, grattis! Men håll det för dig själv så kanske du eller någon annan kan dra nytta av rabatten också i framtiden. Att skriva det i landets främsta Mac-forum, som alla har till gång till, som vi vet att Mecenat läser och som Apple säkerligen har koll på också är lite som att gräva inte bara sin egen grav utan en grop för var och en.

Personligen hoppas jag istället att Mecenats goda samarbete med Apple snart ska smitta av sig också på andra och att fler företag ska ansluta sig och sina produkter. Vetskapen eller misstankar om att professionella användare kan utnyttja rabattsystemet kommer dock knappast att vara till någon hjälp.

Edit: Tillägg sista stycket.

Ursprungligen av Johan Andersson:

Vill inte vara trådpolis men det kan vara värt att tänka på att trådar och inlägg som flera av dessa knappast gagnar någon, varken er själva eller riktiga studenter för vilka rabatten har skapats. Om du kommer åt rabatten utan att vara student och är glad för det, grattis! Men håll det för dig själv så kanske du eller någon annan kan dra nytta av rabatten också i framtiden. Att skriva det i landets främsta Mac-forum, som alla har till gång till, som vi vet att Mecenat läser och som Apple säkerligen har koll på också är lite som att gräva inte bara sin egen grav utan en grop för var och en.

Personligen hoppas jag istället att Mecenats goda samarbete med Apple snart ska smitta av sig också på andra och att fler företag ska ansluta sig och sina produkter. Vetskapen eller misstankar om att professionella användare kan utnyttja rabattsystemet kommer dock knappast att vara till någon hjälp.

Instämmer

• Oregistrerad
  • 2005-01-25 23:44

Student!

Dito och tack för fina ord Johan.
/Jonas Levin

(Det kommer mera)

min flickvänn köper en mac till vårat hem, som vi betalar till och hon använder sig av sin rabatt som hon (förhoppningsvis) har för att hon går konstskola och har studielån (man får väll använda den även fast man bor/delar/lever med en annan person?)
vi bor tillsammans och lär använda datorn lika mycket.
saken var den att hon inte ville att det skulle bli tjaffs med betallningen för att hon vill slippa att det blir massa knepiga situationer och telefonsammtal hit och dit (ganska självklart, då hon lider av ganska stark socialfobi!).
denna situation skulle vara ganska knepig för att då skulle jag måsta göra alla samtal och ärenden vilket bara skulle vara rörigt och besvärligt (försök att få ut pengar på en avi som är skriven till en annan person ).

det var hennes ide att jag skulle fråga här.

sen trodde jag att nivån om hjälpsammhet skulle vara högre här änn på swexxxxxxxs.com där så fort man frågar nått liknande så är man sammhällsparasit och gud vet allt (inte personligt riktat till dig Johan Andersson utan i största anmälhet).

nu tror jag inte att du sitter och pekar på skärmen och skriker snyltare (samtidigt som det rycker ur öronen på dig):D.
men jag ville bara att du skulle få en insyn i min och min flickvänns situation.

Gå in på hemsidan för CSN och logga in med din kortkod och lösenord, sen är det bara att leta fram rabatten för applestore där finns en länk som gör att du kommer till en speciell applestore. Kommer du in dit så är du också berättigad till rabatten som redan är avdragen.

OBS Rabatten gäller bara saker som apple gör.

• Medlem
  • Lund
  • 2005-01-24 15:03

Kände mig också lite osäker, så jag ringde till apple och kollade. Inga problem för mig.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-24 15:16

Jag använde en kompis csn kort och det funkade prima mitt kort har inte funkat sen 2år tillbaks

Kollade dom inte ens namn på dig?

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-25 18:53
Ursprungligen av Daniel Eriksson:

Kollade dom inte ens namn på dig?

Nej beställde via nätet

Mcenat-rabatten är på 10%, men om man pluggar på nån av de två högskolor i Sverige vars kårer av nån anledning inte gillar Mecenat så får man nöja sig med vanlig studentrabatt som är på 5%.

När jagköpte min eMac gick jag på en av de två skolorna som inte gillar Mecenat

Jävla oseriös skitskola.

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-27 10:43
Ursprungligen av Laseranders:

Mcenat-rabatten är på 10%, men om man pluggar på nån av de två högskolor i Sverige vars kårer av nån anledning inte gillar Mecenat så får man nöja sig med vanlig studentrabatt som är på 5%.

När jagköpte min eMac gick jag på en av de två skolorna som inte gillar Mecenat

Jävla oseriös skitskola.

Att KTH inte har samarbete med Mecenat längre beror på att Mecenat inte klarade av att leverera kort till alla studenter förrän terminen i princip var över vilket ledde till problem vid tentor osv. Jävla oseriöst skitföretag...

1
Bevaka tråden