Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen!

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 08:24

Hej!

Äntligen validerad!

Har varit inne och läst en hel i dessa diskussioner de senaste dagarna, nu kan jag skriva i dom skälv.

Min första träff med mac var då jag gick i mellanstadiet, det var en Mac Lc med 40 Mb hårdisk, 2 Mb RAM, 16 MHz. Det var en bra dator. På den spelade jag pacman, space junkie, sim city och la in tilläggg i systemmappen så att det blev en lång rad när datorn startades. Efter ett tag köpte vi en extern cd-spelare så att man kunde spela myst, då hade vi även uppgraderat RAM minnet till 8 Mb och köpt system 7.

Nästa Mac var en svart PowerPC med Tv-in och fjärrkontroll. Med denna dator var jag ute på nätet första gången, något år innan skolan skaffade internet. Vi hade ett 14400 modem som pep fint.

Under alla år i skolan var det nästan bara jag som hade Mac. Många diskussioner blev det på rasterna om vad som var bäst. Jag hade alltid rätt, tyckte jag. Ingen vek sig en tum.

När vi skulle hålla föredrag i engelskan i nian, pratade jag om Apples historia. Hur Steve Jobs och Steve Wozniak byggde sin första dator i ett garage och en gång när apple bytt chef så lämnade Jobs företaget och cycklade runt i amerika. Det var en spännande historia.

Efter gymnasiet flyttade jag till Uppsala för att plugga och när jag då flyttade in i ett studentrum med bredband var jag tvungen att skaffa dator för att utnyttja det. Då ställdes jag inför ett val. Mac eller Pc (Windows). Valet blev PC eftersom alla andra hade det. Nu har jag haft den här Pc-burken i 3 år och längtar efter en Mac igen. För ett halvår sedan instalerade jag basilisk (68k Mac emulator) och spelade lite gamla spel. Detta fick mig att ännumer vilja ha en Mac igen, efter att kollat runt på begagnade imacar har jag nu äntligen beställt en mac mini.

Jag hoppas att blir ett angenämt återseende.

Det tror jag säkerligen att det blir!

Välkommen!

1
Bevaka tråden