Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Finns det någon PC/Mac Divx?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-24 09:24

Hej jag ligger i startgroparna för att införskaffa mig en iBook. Ett av mina stora användingsområden kommer att va just se på Divx/Xvid filmer. Trodde detta inte va något problem.
Men såg sen till min förvåning på www.blizzard.com att om man skulla ladda ner en trailer exempelvis i formatet Divx så fanns det en pc version och en Mac version. Måste man komprimera om sina filmer för att kunna se dom på en Mac?

  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 09:39

Nej, självklart behöver du inte ha speciella versioner av dina filmer bara för att du kör Mac. VLC rekommenderas varmt som uppspelningsprogram på alla de plattformar.

Eller M Player, har du de två så (och Quicktime förstås) så kan du spela alla format som finns i stort sett.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-24 09:43

VLC tar det mesta. Mycket bra program.

Ursprungligen av Mondo:

VLC tar det mesta. Mycket bra program.

Håller med.

Men varför byter du avatar så ofta?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-24 10:06

VLC hittar du här. Och MPlayer hittar du här. Alternativet är annars djoPlayer som hittas här. jag håller med de föregående; VLC är klart trevligast, men två spelare kan ju vara bra i vissa fall. Lycka till!

  • Medlem
  • 2005-01-24 12:29

OK låter betryggande blev lite orolig där ett tag....hur kan det komma sig att blizzard gör så då?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-24 12:54

Du kan även installera DivX egen plugin i datorn, hämtas på divx.com, och se filmerna i QT-player.

Ursprungligen av Creops:

Du kan även installera DivX egen plugin i datorn, hämtas på divx.com, och se filmerna i QT-player.

Funkar ljudet med DivX nu då? Det gjorde det inte sist jag provade.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-24 13:36
Ursprungligen av Andersson:

Funkar ljudet med DivX nu då? Det gjorde det inte sist jag provade.

Jag testade precis och det funkade utmärkt. Jag gillar trots detta VLC bättre.

Bra att det funkar då.

QT är bra till "screengrabs" och då spelar ljudet egentligen ingen roll...

  • Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-24 13:41

Gamla Divx filmer kan ha en bugg i MP3 kodningen som gör att ljudet blir dåligt.
Jag har för mig att dom nyare Divx-pluginen fixar det..

1
Bevaka tråden