Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bort med blurret!!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2001-06-05 23:39

En del har problem med anti-aliasingen i X, den kan göra fonterna suddiga och jobbiga. Det beror ju på skärm och upplösning hur man upplever det, förstås. Användare med LCD-skärmar som ju inte går att pressa högt verkar vara hårdast drabbade. Men det går att ta bort, enkelt!

defaults write CoreGraphics CGFontDisableAntialiasing YES

skriver du in i terminalen och vips är alla fonter skarpa! De kan se tunna och fula ut, så leta reda på en font som ser bra ut i den storlek du vill ha. Om du vill slå på antialiasingen skriver du samma sak som ovan med NO på slutet istället för YES.

Jag kan svära på att jag postade det här i forumet för Mac OS X?

[ 06 Juni 2001: Meddelandet ändrat av: tott ]

Jag har försökt att få fram samma typsnitt som i OS9 (mest för att testa) för meyraden.

Men inte ens med Tinkertool funkar de utvalda typsnitten. Jag kan stänga av antialiasing, men typsnitten blir bara tunna och fula. Om jag t ex väljer charcoal, vad ska jag ändra för att charcoal skall vara det valda typsnittet i menyraden?

Flyttar till Mac OS X!

• Medlem
  • 2001-06-06 02:25
Citat:

Skapades ursprungligen av: m@cen:
Flyttar till Mac OS X!

Bra att du flyttade! Jag vet inte vad som hände, kanske jag bara var slarvig eller nåt?

Det verkar vara så att man inte kan stänga av systemets skugga och font. Så fort man använder nån app får man dess font i menyn, med skugga dock. Det gäller nog bara att ha tålamod, trial and error liksom.

Själv har jag inga svar, jag ska försöka trixa med olika fonter och storlekar. Kanska nån ser bra ut?

1
Bevaka tråden