Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köp musik från Sverige i iTunes

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-24 16:02

Det här är säkert gamla nyheter, men denna sida tipsar om hur man kan köpa musik på iTMS från Sverige.

http://www.span.se/itunes-sverige.htm

inge bra

Känns inte som nån bra ide att lura dom tokiga amerikanerna, vad som helst kan hända om fusket uppdagas, stämningar en masse osv.

• Oregistrerad
  • 2005-01-25 19:41

Att på ett påhittigt sätt spendera och generera pengar åt apple och skivbolagen borde rimligtvis inte vara underlag för stämning.
Två tummar upp! Jag ska testa!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2005-01-25 19:59

Tyvärr är detta bedrägeri.

• Oregistrerad
  • 2005-01-25 20:01

fortsätt...
vari ligger bedrägeriet?

• Oregistrerad
  • 2005-01-25 20:10
Ursprungligen av schmuck:

fortsätt...
vari ligger bedrägeriet?

Att utge sig för att vara någon annan än den man är är bedrägligt.
Att uppge falsk adress när man ombeds uppge rätt är bedrägeri (och att göra det likadant på flera ställen är inte misstag…)

Fortsätta?

• Oregistrerad
  • 2005-01-25 20:17

ok. jag läste leverensadress och tänkte att det kan ju inte spela någon roll.
my bad.

du behöver inte fortsätta

mvh jensa

Leveransadressen lär de inte bry sig om men att uppge falska kreditkortsuppgifter är inte så populärt. Tror inte Apple bryr sig med PayPal och din kreditkortsutgivare lär inte bli glada. Paypal brukar dessutom frysa konton hit och dit, utan någon till synes vettig anledning och i detta fallet har de ju dessutom rätten på sin sida så jag hade inte testat detta...

Jag skickade ett mejl till Span.se och bad dem att lägga till en liten "disclaimer" och upplysa läsarna om att det här tipset kanske inte är helt lagligt.

Och nu har de ändrat i texten...

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-26 11:13

Elände att smarta tips av det här slaget ska ligga på gränsen till det tillåtna. Fel sida gränsen egentligen antar jag, även om jag inte ser att någon förlorar på det. Jag _vill_ testa, men vågar inte.

Våga bråka med apple! Dom är så jäkla taggade på att stämma folk jämt!

Kan man inte byta?

Man bor på den där trevliga adressen i New York och så skickar de över jobb och pengarna från Sverige...

Det känns inte väldigt troligt att man skulle bli stämd för att man ansträngt sig för att betala för musik i stället för att pirata den, men det är ju från skivbolagens sida. Bankerna kanske har en annan syn på saken.

Men det roligaste med det hela kan ju vara att visa upp det för bl.a. Apple och kanske skivbolagen och säga "måste jag göra så här för att få köpa eller vill ni hellre att jag tankar ner det gratis?"

Men hur mycket bedrägeri blir det om man anger en existerande adress där det bor någon som man känner, och som kan acceptera att säga att man skulle bo hos honom/henne om man besökte USA? Dvs ingen bluffadress, bara en adress som man inte permanentbor på. Inte helt vitt men inte helt svart heller.

Min kollega och hans familj har en bostad i USA men är normalt bosatta i Sverige. Vi skulle beställa varsinn iPod från Apple Store USA. Vi registrerade honom med sin USA-adress och försökte betala med ett svenskt kreditkort. Dessutom skrev vi in en leveransadress till företagets dotterbolag i USA då han skulle dit men inte till bostaden i USA och då passa på att hämta iPoden.

Detta gick tydligen inte eftersom beställningen automatikt cancelerades efter ett dygn.

Måste man vara amerikansk medborgare för att få handla av Apple USA ?

• Medlem
  • Täby
  • 2005-01-27 10:16
Ursprungligen av Johan Arvidsson:

Måste man vara amerikansk medborgare för att få handla av Apple USA ?

Det kan dom inte kolla upp o man är men tror att man måste betala med ett amerikansk kort kanske? Adressen som kortet är registrerat på måste nog vara i USA. Du kan ju bo i USA utan att vara medborgare.

• Medlem
  • 2005-01-27 10:41

Inte helt relevant men vi kör ändå: Årets julklapp till min syster som bor i Spanien blev en iMac. När jag skulle beställa den så var jag tvungen att ringa till Applestore - det fungerar inte med olika leverans och faktureringsländer om man går via hemsidan. Killen som jag pratade med tog samtliga uppgifter muntligen och gjorde i sin tur beställningen via Applestore i Spanien. Att jag hade svenskt kreditkort spelade i detta fall ingen roll. Datorn levererades på 3 dagar och kvittot damp ner i min brevlåda några dagar senare.

Terrorister...

med tanke på jänkarnas maniska terroristnoja kan dom säkert få ett sånt bedrägeri till att vara en manipulation av nån presumtiv terrorist.

1
Bevaka tråden