Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hotmail i Mail

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 09:01

Hejsan, har precis blivit mac-användare och gillar det. Dock har jag lite svårt att få min Hotmail att fungera i Mail. Jag trodde först att det fungerade eftersom det kom in en del mail och jag kunde även skicka. Sen kom det inte in några fler mail och jag loggade då in via webbgränssnittet. Då insåg jag att de mail som jag, från Mail, hade flyttat bort från inkorgen till mina egna mappar inte alls hade flyttats från hotmail-servern och att inkorgen där alltså var för full... Jag har ett gratiskonto på Hotmail och har installerat det med hjälp av programet FreePops.

Vad jag egentligen undrar är om detta problem försvinner om jag skaffar ett betalkonto på Hotmail (och kan installera utan FreePops) alternativt om det finns ett annat sätt att fullt ut reglera Hotmailkontot via Mail...

Tack / Charlotte

• Oregistrerad
  • 2005-01-25 09:06

Kör du via POP?
Kolla vad du ställt inte "mail på servern" till att göra. Man kan välja om servern skall radera mailen på servern när du plockar ner dom med klienten, om den skal lgöra det efter en vecka (bästa valet) eller aldrig (det du troligen har).
Du hittar det i inställningar i mail.app som du med fördel kan använda för alla pop och imap -konton

• Medlem
  • 2005-01-25 09:12

Är inte säker då jag själv inte använder Hotmail, men jag tror att Hotmail använder sk POP3, vilket innebär att du inte "fullt ut" kan reglera ditt konto via mail. Däremot borde du kunna ställa in i Mailprogrammet att alla mail som hämtas till Mail ska raderas från Hotmail (då slipper du i alla fall överfull inkorg).

Om Hotmail å andra sidan kan användas med IMAP kan du fullt ut reglera ditt konto från Mail (då uppdateras webbgränssnittet och Mail så att de ser ut som när man senast lämnade endera). Frågan är dock om du vill det eftersom de mail du vill spara då ligger kvar även i Hotmail (vilket du kanske inte får plats med).

Är det någon annan som kan bekräfta om det jag skriver stämmer?

Välkommen som ny användare förresten

- Cilla

• Medlem
  • 2005-01-25 09:14

ursäkta, Pär var snabbare....

cilla

Senast redigerat 2005-01-25 09:28
  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 09:18
Ursprungligen av cilla:

ursäkta, Pär var för snabb....

cilla

Kommenterar icke, passar sig icke i en tråd med damer...

• Medlem
  • 2005-01-25 09:36

Gratis varianten av Hotmail stöder INTE anslutningar över POP eller IMAP.

Därav FreePOPs, ett litet program som parsar koden i webmail-systemet och trixar med mail den vägen.

http://www.freepops.org/en/
http://www.e-link.it/macfreepops/

Kolla dokumentationen på freepops respektive Hotmail-pluggen, antagligen är det en parameter som inte blivit rätt. Exempelvis "emptytrash".

• Oregistrerad
  • 2005-01-25 15:40

Eller oxå skickar du ett PM till mej så får du en GMail adress!

Configure Apple Mail for Gmail POP Access

/jensa

Senast redigerat 2005-01-25 15:50
  • Oregistrerad
  • 2005-01-26 09:46
Ursprungligen av schmuck:

Eller oxå skickar du ett PM till mej så får du en GMail adress!

Configure Apple Mail for Gmail POP Access

/jensa

Den funkar inte i MSN Messenger Annars hade det varit en bra idé...

/C

• Oregistrerad
  • 2005-01-26 09:47

Tack..

..för alla tips. Jag ska försöka få det att fungera.

/C

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-01-26 10:26
Ursprungligen av Charlotte Fjällberg:

Den funkar inte i MSN Messenger Annars hade det varit en bra idé...

/C

Det gör det väl...? Jag har en Tiscali-adress reggad i Messenger...

Ursprungligen av skamuel:

Det gör det väl...? Jag har en Tiscali-adress reggad i Messenger...

Jupps! Jag har en sugplopp-punkt-com-adress reggad.

HTTPmail

HTTPmail by Daniel Parnell är ett utmärkt plugin prog för mail som gör att du kan hämta post från en hotmail.
Funkar kanske bättre?

www.versiontracker.com

• Oregistrerad
  • 2005-01-28 07:54
Ursprungligen av Charlotte Fjällberg:

Hejsan, har precis blivit mac-användare och gillar det. Dock har jag lite svårt att få min Hotmail att fungera i Mail. Jag trodde först att det fungerade eftersom det kom in en del mail och jag kunde även skicka. Sen kom det inte in några fler mail och jag loggade då in via webbgränssnittet. Då insåg jag att de mail som jag, från Mail, hade flyttat bort från inkorgen till mina egna mappar inte alls hade flyttats från hotmail-servern och att inkorgen där alltså var för full... Jag har ett gratiskonto på Hotmail och har installerat det med hjälp av programet FreePops.

Vad jag egentligen undrar är om detta problem försvinner om jag skaffar ett betalkonto på Hotmail (och kan installera utan FreePops) alternativt om det finns ett annat sätt att fullt ut reglera Hotmailkontot via Mail...

Tack / Charlotte

Full inbox?? Jag tycker att det låter som att du är i behov utav en Gmail adress! Där får man 1000MB helt GRATIS. För att skaffa en så måste du få en inbjudan av någon som redan har. Skicka ett mail till mactim88@gmail.com så ska jag skicka en inbjudan till dig.

//MacTim

1
Bevaka tråden