Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

synkning mellan två macar

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-25 11:25

Hejsan.

Jag undrar om det finns något smart sätt att synca iCal och Adressboken mellan två macar på det interna nätverket utan att använda sig av .Mac . Gärna ett gratis sätt.

Någon som vet?

Tack,
David.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-25 12:39

Du kan ju göra backup på respektive filer och öppna i den andra datorn. Det förutsätter ju att de båda är lika från början.

Janne

Skaffa en handdator o/e telefon (ej gratis!).
Synca med isync (gratis).

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-02-06 16:16
Ursprungligen av Stefan Johansson:

Synca med isync (gratis).

Hur funkar detta?

Har du löst idén, mepp?

• Medlem
  • 2005-02-09 08:48

Tyvärr inte.. Jag flyttar filerna mellan macarna manuellt, ganska osmidigt. Eller väldigt osmidigt rättare sagt. Och att använda mobilen som "mellanled" funkar inte riktigt heller, det blev problem och en av macarna förlorade all information.

Det borde finnas någon app för att synca, typ iSync, på det interna nätverket. Utan att använda sig av .Mac. Oerhört märkligt att iSync inte gör det.

Har aldrig använt iSync, då jag trodde att det var avsett för synkning mot telefoner, och blev positivt överraskad att det även gick att synka mellan macar, förutsatt att man har .mac-konto, och det har jag.

Var ju värt hela avgiften och slippa sitta och flytta över all data mellan 3 macar.
Safaribokmärken, iCal och Adressböckerna blev ju desamma på några minuter. Tack Apple.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-22 19:01

Kolla lite i denna Macslash-tråd.
Synkning mellan datorer har f.ö. utlovats i Tiger.

1
Bevaka tråden