Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder i Tiff format går ej att öppna i FotoStation PRO

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har nyligen köpt FotoStation PRO för "Mac OSC 10,3 or higher".Efter att ha skannat in några negativ som bearbetats i Photoshop SC och sparats i tif format har jag försökt öppna dem i FotoStation.Men tyvärr går det inte.När jag dubbelklickar miniatyrbilderna för att öppna dem så händer ingenting ,programmet liksom fastnar..Jag blir sedan tvungen att tvångsavsluta FotoStation. Men bilder sparade i Jpeg fungerar utmärkt.Min dator PMac G5 2,5GHz Dual/1Gt/160GB/SDR+Apple 23"Cinema Display köpte jag i december.Kan någon hjälpa mig?

Senast redigerat 2005-01-26 19:30
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-25 22:02

Jag varken har fotostation eller har använt det, men försöker mig på en gissning ändå.

Är bilderna du sparat i photoshop i 16 bitar? I såfall, kan fotostation hantera 16 bitars bilder?

Kan du använt dig av lager eller masker? Dom sparas med i tiff filen, långtifrån alla program kan hantera detta.

Kan det vara en övre gräns för vilken filstorlek fotostation kan hantera? Har du kollat i inställningarna om det går att ställa in en övre filstorlek på bilder som den rendrerar? Kanske den är ställd till 20 mb eller liknande som default.

Vet inte om det kan hjälpa, men lycka till!

Mvh

Jag har sparat i Jpeg-Photoshop-Png format och detta fungerar.Men i tif format är det kaputt.

1
Bevaka tråden