Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari och Skandiabanken?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 21:58

Hej

Min pappa skulle använda Skandiabankens internet tjänst på macen idag för att pc:n har crashat(för ovanlighetens skull...)

Men när man tar i debug menyn och "låtsas" vara Netscape så säger dom att det ska funka. Men den lägger alla certifikat på skrivbordet. Sen läste jag på en sida att man skulle döpa om filändelsen till *.crt och sedan lägga in dom manuellt i Keychain Access.

Har någon någon lösning på problemet. Har laddat ner Netscape men farsan är inte hemma så kan inte testa men vill gärna använda Safari ifall det skulle gå.

Det funkar inte heller i Firefox som andra säger att det funkar kan det vara någon plist fil eller något annat som ställer till det?

Mvh Adam

Senast redigerat 2005-01-25 22:35
  • Oregistrerad
  • 2005-01-25 23:31

Jag har inte fått Safari att funka med skandiabanken. Däremot funkar det mycket bra med Firefox 1.0

mvh/jensa

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-26 09:24

Macnytt (www.macnytt.se) publiserade en nyhet om det för en tid sedan. Sök efter "Safari hos Skandiabanken." så får du en utförlig beskrivning på vilka trixs som behövs.
Har dock inte testat själv.

• Oregistrerad
  • 2005-01-26 12:16

Men det står ju att när man testar datorn så står det att firefox inte funkar

• Medlem
  • Alingsås
  • 2005-05-06 09:34
Ursprungligen av adamsen87:

Jag hade problem med att komma åt Skandiabanken från min PB (med Firefox) tidigare. Supporten hänvisade mig till Netscape, men nu fungerar det även med Firefox till min stora glädje!

Ursprungligen av adamsen87:

Du har inte en gammal version? Jag har kört Skandiabanken hur länge som helst med Firefox utan att ändra User Agent på den till Netscape..

Jag har förtydligt din rubrik.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-05-06 09:50

Jag kör Skandiabanken via Safari, behöver inte ens emulera IE
Jag laddade ned certifikaten via Safari (genom att emulera Netscape) till skrivbordet.
Sedan döpte jag om dem till .crt filer och importerade dem i Keychain
(har för mig att jag bara dubbelklickade på filerna efter jag döp om dem, men det finns en import).

Sedan ska du få ett par certifikat i KeyChain, två från Skandiabanken och ett privat om jag inte missminner mig.

Och då ska det fungera...

• Medlem
  • 2005-05-06 13:29

Jag gjorde installation som man skulle. Det gick att surfa i på Skandiabanken en gång men när jag gick in nästa gång så uppgavs det att certifikatet var gammalt.

1
Bevaka tråden