Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer intern minne = snabbare Finder

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har märkt ett klart samband mellan Finder och mängeden intern minne.
Blev tvungen att köra med 128 Mb under några dagar - nu jag åter har 256 Mb i burken så märks det en klar skillnad i hastighet hos Finder.
Nu orkar jag befinna mig där så var det inte med 128 Mb.

Men trots detta så måste Finder snabbas upp!

Multitråda skiten fär Guds skull Apple!

Gör som jag: Skriv Feedback.

Apple vet att Findern är långsam. De jobbar också hårt för att få upp hastigheten.
Men feedbacken gör att Apple blir medb´vetna om att fler och fler användare inte är nöjda, vilket borde öka trycket på Apple.

Låt oss hoppas på en Cocoaprogrammerad, multitrådad Finder till MacWorld i juli.

5 down. 95 to go - Steve Jobs

  • Medlem
  • 2001-06-10 20:53

Att X vill ha mycket minne är ingen hemlighet. Helst ska det vara mer än 256 för att det ska flyta på som bäst!

Har intstallerat OSX i helgen och testat på en PBG3 192 Mb minne och det går faktiskt ganska trögt. Har testat tidigare på en kub med 256 mb minne och det flöt mycket bättre.

Man kanske skulle gå in och rota lite och slå av lite tasks och grejer som man inte behöver.. Ehh.. vart tog tilläggskontrollen vägen

Kanske dags att köra Xfree på MacOSX?

Varför? Då kan du inte köra Carbon och Cocoa-programmen utan bara BSD-programmen. Visst, de är många men då kan du lika gärna köra ett linux med mycket större utbud av program under X.

Nej tack jag trivs med Aqua. Om XFree landar på min hårddisk så är det bara för att kunna logga in på våra linuxservrar.

5 down. 95 to go -Steve jobs

Då var det ju ingen bra ide

Men kan du inte logga in på linuxservrar med MacOS X?

Jodå, visst kan jag det, ,med telnet eller SSH. Vad jag menade var att med XFree har jag en X-Windowsserver så att jag kan använda Linux grafiska interface i ett fönster, ungeför som Timbuktu Pro eller PC Anywhere.

5 down. 95 to go - Steve Jobs

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2001-06-19 18:44

Skulle vara schysst och dra igång en avdelning här där alla skriver in sin feedback och någon som sorterar in den och typ en gång i veckan skickar in den till Apple.
Bara en tanke...

  • Medlem
  • 2001-06-20 02:44

Varför köra XFree eller timbukto när du redan har tillgång till ssh eller telnet där du kan exportera x signalerna och köra programmen remote men har ett fönster som vilket annat program på din egna burka... KJo jag vet att du kan få samma möjlighet via rexec eller rsh eller xwin pro på pc, men det är coolare att ha aqua ihop med linux/sun/aix m.m program.

Citat:

Skapades ursprungligen av: joy:
Varför köra XFree eller timbukto när du redan har tillgång till ssh eller telnet där du kan exportera x signalerna och köra programmen remote men har ett fönster som vilket annat program på din egna burka...

Man måste fortfarande ha en XServer på sin egen dator för att ta emot x signalerna. Det finns patchar till XFree86 som tillåter att man kör rootless mode, (dock inte för de senaste versionerna). Annars finns ju Tenon XTools som sköter det väldigt snyggt. Kör antingen rootless, fullskärm, eller bara på sekundära monitorn.

  • Medlem
  • 2001-06-20 21:33

Verkar finnas et samband mellan antalet Mb och finderhastighet. Jag har snuskigt mycket Ram och jag upplever inte findern så seg som många klagar på..

/nix

1
Bevaka tråden