Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera om hela OSX?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-27 00:35

Är ganska nybörjare på mac, skaffade min iBook för ett år sen. Nu är det så att min sambo skaffat en lika dan som kom förra veckan, och jag är lite avundsjuk på hennes iLife. Hur ska jag göra för att installera de nyare iLife på min? Måste jag installera om hela OSX och i så fall, vad händer med allt som finns sparat på min dator? Musik, bilder m.m? Vill verkligen ha garageband!!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2005-01-27 09:04

Du behöver INTE installera om OSX. Jag vet inte exakt hur du gör (har inte skivorna) men det ska gå att installera separat.

Håll ut, det kommer säkert förslag på lösning...

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-27 09:12

På engelska versionen av skivorna tror jag det heter "install bundled software"

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-27 16:37
Ursprungligen av rhesus:

På engelska versionen av skivorna tror jag det heter "install bundled software"

Det var så jag tänkte men det fungerar inte. Får medelandet "Bundled software kan inte installeras på den här datorn". Kanske för att mitt OSX är äldre och fattas filer?
Vad händer om jag intallerar om hela OS? Hur ska jag göra för att behålla alla inställningar och annat?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-27 16:42
Ursprungligen av Finja:

Det var så jag tänkte men det fungerar inte. Får medelandet "Bundled software kan inte installeras på den här datorn". Kanske för att mitt OSX är äldre och fattas filer?
Vad händer om jag intallerar om hela OS? Hur ska jag göra för att behålla alla inställningar och annat?

Det beror antagligen på att det är just Bundeled Software - dvs de tillhör just den dator de kom med och kan inte installeras någon annan stans. Samma sak kommer att hända även om du installerar om systemet.

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-27 16:54
Ursprungligen av Rajje:

Det beror antagligen på att det är just Bundeled Software - dvs de tillhör just den dator de kom med och kan inte installeras någon annan stans. Samma sak kommer att hända även om du installerar om systemet.

Visst går det lösningen är Pacifist ger dig b.la möjlighet att installera paket .pkg var du vill.

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-27 17:12

Tack! Testar...

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-27 17:31

Tack tack Kentor! Nu ska jag leka!!

• Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-27 18:40
Ursprungligen av Finja:

Tack tack Kentor! Nu ska jag leka!!

Varsågod.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2005-01-27 10:48

du ska inte installera om osX , men det är väll bara att sätta in ilife04 / 05 skivan och installera så uppgraderar den dom nuvarande programmen som iphoto osv, så vart det för mig när jag installerade iphoto 05 och iMovie 05

• Medlem
  • Malmö
  • 2005-01-27 16:39
Ursprungligen av The_JJ:

du ska inte installera om osX , men det är väll bara att sätta in ilife04 / 05 skivan och installera så uppgraderar den dom nuvarande programmen som iphoto osv, så vart det för mig när jag installerade iphoto 05 och iMovie 05

Jag har ingen skiva med bara iLife på utan det det ligger på skivan med övriga program.

1
Bevaka tråden