Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OS 8.6 i ett LAN

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sitter med en Powerbook med OS 8.6 som jag skulle behöva tömma på en massa filer för den skall installeras om.

Tanken är att jag ska göra det via vårt LAN (2000server) så jag har gett den IP mm, den dyker upp om jag scannar nätet med tex NetworkView, jag har delat ur några mappar via fildelning men jag kan inte hitta den i nätet från en PC. Har även gått in i nätverksnavigation men där händer inget.

Kan man enkelt komma åt Mac-filerna via LAN:et på detta vis eller vad måste till?

//Hans

Ursprungligen av hanscb:

Sitter med en Powerbook med OS 8.6 som jag skulle behöva tömma på en massa filer för den skall installeras om.

Tanken är att jag ska göra det via vårt LAN (2000server) så jag har gett den IP mm, den dyker upp om jag scannar nätet med tex NetworkView, jag har delat ur några mappar via fildelning men jag kan inte hitta den i nätet från en PC. Har även gått in i nätverksnavigation men där händer inget.

Kan man enkelt komma åt Mac-filerna via LAN:et på detta vis eller vad måste till?

//Hans

Hej!
Ska du hitta macen med OS8.6 och från en PC så tycker jag att det bästa du kan göra är att starta webdelning och dela ut en "shared folder". I den lägger du alla filerna! Var petig med att ha rätt filändelser, annars får PC'n problem.

EDIT: Duy hittar din delade mapp genom att i inställningarna för webdelning kolla vilken IP-adress din Mac fått. (Om du kör DHCP)

1
Bevaka tråden