Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Realplayer/Mac OS 10.2.8

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-01-27 15:47

Har jag missat någon inställning?
När jag ska lyssna på bandade radioprogram från SR så fungerar inte Realplayer utan dialogrutan talar om att jag "förmodligen inte installerat Realplayer". Om jag däremot vill lyssna på "strömmande radio/direktsändning från SR så fungerar det perfekt. Min Realplayer år av senaste versionen.
Vad har jag missat???

Hälsningar
Hans

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-27 15:51

Låter som att du har Real Player installerad, men inte någon webbläsarplugin för Real Player. Hur du ska åtgärda detta vet jag inte, eftersom jag vägrar installera Real Player.

• Medlem
  • 2005-01-27 15:55
Ursprungligen av tjogin:

Låter som att du har Real Player installerad, men inte någon webbläsarplugin för Real Player. Hur du ska åtgärda detta vet jag inte, eftersom jag vägrar installera Real Player.

Vilka känslomässiga!? eller tekniska orsaker ligger bakom bojkotten av Realplayer?
Hälsningar
Hans

• Medlem
  • 2005-01-27 16:19

Hmmm, jag förstår. Jag delar nog din uppfattning om att man ska vara "försiktig" med företag som tangerar det oetiska och utnyttjar männsiskors okunnighet. Jag tillhör denna kategori.....!!
Hur gör jag om jag vill lyssna på SR utan Realplayer då jag inte heller har någon lust att stödja Windows Media player?
Hälsningar
Hans

• Medlem
  • Gävle
  • 2005-01-27 16:22
Ursprungligen av hanss:

Hmmm, jag förstår. Jag delar nog din uppfattning om att man ska vara "försiktig" med företag som tangerar det oetiska och utnyttjar männsiskors okunnighet. Jag tillhör denna kategori.....!!
Hur gör jag om jag vill lyssna på SR utan Realplayer då jag inte heller har någon lust att stödja Windows Media player?

Vet inte, tyvärr. Själv använder jag Windows Media Player då jag vill lyssna på t.ex. P3 via datorn. (Även om Microsoft inte direkt sticker ut som helgon så är de lätt hundra gånger bättre än Real...)

• Medlem
  • 2005-01-27 17:04
Ursprungligen av tjogin:

Vet inte, tyvärr. Själv använder jag Windows Media Player då jag vill lyssna på t.ex. P3 via datorn. (Även om Microsoft inte direkt sticker ut som helgon så är de lätt hundra gånger bättre än Real...)

Ja, det är väl så......man får välja mellan pest och kolera!!!
Får väl överväga att instalera WMP istället...
Hälsningar
Hans

1
Bevaka tråden