Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OmniOutliner Professional 3.0

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Outline and organize tasks, thoughts, ideas, projects and more.

Läs mer:
http://www.apple.com/downloads/macosx/productivity_tools/omnioutlinerprofessional.html

Omni outliner 3 är ett riktigt bra program

Jag är en person som skriver mycket texter och föreläsningsmanus. Därför jobbar jag gärna med en "outline processor". Det är en helt oslagbar typ av program när det gäller att organisera tankarna och samla ihop idér etc.

Den hitills bästa outlinern var More 3, men tyvärr slutade man uppgradera den för ett antal år sedan. Dock var More så stabilt och elegant att jag fortsatte att använda det långt efter att det gått ur marknaden. Sen jag bytte till OSX blev det emellertid lite bökigt, för man fick dra igång Classicläget varje gång det skulle användas, men det var det värt.

Ett antal nya program som sa sig vara likvärdiga outliners för OSX har dykt upp men, tyvärr, de är ofta mer flashiga än användbara.

Men nu har det kommit en värdig ersättare - Omni Outliner 3.0 Professional. Jag har kört version 2.0 och också en betaversion av 3 an tidigare, och blir alltmer imponerad av programmet. Det kan göra mycket men den absolut största fördelen är att det öppnar och läser More filer rakt av. Dessutom kan man spara sina filer i ett flertal format inklusive Keynote och Word.

Enda svagheten är att det ibland är lite segt på min Powerbook Titan, men som sagt, huvudintrycket är att det är en mycket bra outliner och väl värt att rekomendera för journalister, lärare, författare och andra som skriver mycket i jobbet.

Mvh Crister Skoglund

1
Bevaka tråden