Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Överföring PC-Mac?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2005-01-28 00:50

Finns säkerligen fler trådar om detta, men behöver svar enkelt och lätt! Hur funkar överföring mellan PC och Mac? Antag att jag har en stationär PC och en bärbar Mac i samma nätverk, och vill föra över word-dokument. Gör jag det bara genom att föra över filerna som vanligt, och sedan öppna .doc-filen i Macen? Behöver den konverteras på något sätt? Sparas på nåt annat sätt? Utgå ifrån att jag INTE har Office för Macen, utan bara standardordbehandlare.

Tack!

• Medlem
  • International user
  • 2005-01-28 01:03
Ursprungligen av nossnajdivad:

Finns säkerligen fler trådar om detta, men behöver svar enkelt och lätt! Hur funkar överföring mellan PC och Mac? Antag att jag har en stationär PC och en bärbar Mac i samma nätverk, och vill föra över word-dokument. Gör jag det bara genom att föra över filerna som vanligt, och sedan öppna .doc-filen i Macen? Behöver den konverteras på något sätt? Sparas på nåt annat sätt? Utgå ifrån att jag INTE har Office för Macen, utan bara standardordbehandlare.

Tack!

Du slår bara på windowsdelning på macen så syns den i ditt windowsnätverk. Sen kopierar du över dina filer. Om du vill öppna worddokument rekommenderas office:mac även om det finns ett gäng andra macprogram som kan läsa wordfiler. Konvertering behövs inte.

• Oregistrerad
  • 2005-01-28 01:05

Tackar för snabbt svar!

1
Bevaka tråden