Hej allihop.
Som nybliven medlem ska jag väll först ge lite input om mig själv. Jag tillhör idag de 1% på denna site. d.v.s jag har inte någon mac (än). Hade en Mac LC och innan det en Classic men det är idag många år sedan och det har hänt mycket sen dess. Har velat bli en switcher länge men alldrig tagit steget, mycket beroende på att jag inte har kunnat motivera det för mig själv. Till saken hör att jag är en sk. "prylbög" och har man sådana tendenser är det ju inte konstigt att man vill ha en Mac...
Nu när Mac minin kom väcktes återigen den här härliga "vill ha" känslan i mitt bröst. Klickade snabbt in på apple.se och började sätta ihop ett system. Halvvägs igenom beställningen började jag sansa mig och tänka efter. "Kanske skulle kolla specen lite innan jag beställer". När jag kollar specen ser jag att minin inte har någon ljud ingång... Hur ska jag då kunna köra t.ex. Skype och Garageband. Finns det något sätt att kunna koppla in en gitar och/eller mic till minin utan att det kostar skjortan? I sådana fall blir jag en switcher direkt. Annars kommer jag nog vänta till PB G5 kommer, jag känner på mig att den kommer ge mig ett sådant "vill ha" sug att jag inte kan motstå...
Ta det lungt
a-born