Din slutsats:
"Skulle folk börja byta till PC istället så minskar ju intäkterna här"
..är dessutom ganska illa genomtänkt och konstig eftersom den kan översättas till:
"Om man minskar intäkterna genom att inte släppa in annonser för t.ex. Dell så kommer intäkterna att öka"
För min del ska Martin släppa in alla intresserade annonsörer, om det så är IKEA, Volvo eller Svenska Osthyvelförbundet.
Nja, nu är det ju inte så Tradedoubler (som annonserna kommer ifrån) fungerar. Martin (?) och övriga administratörer här väljer själva vilka annonser som skall visas, det är inte så att Dell valt att visa sina annonser här utan tvärt om, 99Mac har valt att visa Dell-annonser.
MEN jag kan ha fel med, normala Tradedoubler fungerar på det sättet i alla fall, men det skulle ju kunna vara så att Dell pyntat in pengar direkt här mot att 99Mac skall visa banners och då är det ju en helt annan sak. Men som sagt, normal Tradedoubler-annonsering ger endast något tillbaka (pengar) om en kund klickar på en banner och sedan fullföljer ett KÖP genom den länken som bannern länkade till.
Dvs 99Mac tjänar endast pengar om någon köper Dell-produkter, och det tycker jag borde gå lite mot budskapet här på sajten. Bättre att då välja andra annonsörer som tex Boxman (DVD-filmer) och Svenska Spel (lotter och spel). Ingen konflikt och dessutom känns det som större chans att någon provar en Trisslott genom ett bannerklick än att någon skulle köpa en Dell-digitaltv-pryl.
Nåja, bara min åsikt, det verkar ju inte störa någon annan än mig så då är det ju lugnt.