Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB musen slutar funka!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-07 21:37

Jag har en Logitech USB mus som jag använder tillsammans med USB overdrive X för att få den lite snabbare. Problemet är att när min TIbook har vilat ett tag så funkar den inte längre. Om datorn "bara" har vilat i 2 timmar så funkar den igen när man startar upp, men har datorn tex vilat över natten så har den slutat fungera! Det går inte att få den att fungera igen om jag inte startar om datorn vilket känns ganska jobbigt. Någon som har något tips?

vet inte riktigt vad det kan bero på men har du installerat den senaste USB overdrive? Den finns i beta3 nu tror jag. Om inte, testa med den.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-04-07 22:02

Jag har t om Beta 4, men det funkar inte.

  • Oregistrerad
  • 2002-04-07 23:45

Stäng av PB´n över natten

Ursäkta jag kunde inte motstå...

Jag har en Logitech Cordless och har samma problem. Ibland efter vila så funkar inte musen. Men testa att dra ur usb-kontakten och sätt i den igen. Det funkar för mig.

Har dock inte sett samma mönster som Ramone. Jag får detta fel efter bara en kort vila ibland.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2002-04-08 20:58

Samma här - med min G4 och Kensington TurboBall.
Drar ur USB-kontakten i keyboardet och sätter tillbaka den - sen vänta i exakt tre sekunder, så funkar det igen.
Men varför????

1
Bevaka tråden