Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Logic + Classic = problem?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har precis gått över till att köra OSX när det gäller musikproduktion. Nu har jag ett problem, har inte hunnit skaffa vissa synthar osv i AU version än, utan har bara dessa till OS9. När jag försöker köra Logic i Classic mode så startar programmet bra men det känner inte av USB nyckeln. Jag har precis uppdaterat från Logic 6 till 7 men jag har kollat att 6 fortfarande funkar i OSX och borde ju då så även göra i classic mode.

Någon annan som upplevt samma problem och i så fall vet någon lösning?

• Medlem
  • 2005-01-29 14:44

Vissa program fungerar inte i Classic, min Logic 4.8 gör det definitivt inte. Antagligen beror det på vissa hårdvarunära kopplingar som görs i programmet.

Vad du ska göra är att installera en ren OS8/9 på en egen partition, så att du kan starta från denna utan att ha OS-X igång överhuvudtaget.

Skaffa AU-versionerna av dina synth-pluggar istället och utnyttja kraften i OSX skulle jag vilja råda dig. Och slipp lägga tid på allt strul! Om du redan har VST versionerna kan det ju inte kosta mycket att uppgradera heller?

Version 7.01 av Logic har ju förbättrat stöd av AU-validation också. Så fler AU-pluggar funkar med Logic.

mvh Johan

Programmet i sig funkar i classic som jag sa, så det är inte problemet.
Och jag kör en Powerbook G4 1.5 GHz så den går inte starta i OS9.

Kostar kanske inte så mycket men jag är en fattig student så det kommer ta tid att uppgradera allt.

1
Bevaka tråden