Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

NewsFire är numera Shareware för 150 kronor

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Den eminenta RSS-läsaren NewsFire bytte idag licens, från freeware till shareware. Det kändes tråkigt

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 16:28

Shit happens.

Man kan ju köra vidare på 0.61. Funkar alldeles utmärkt.

Man får väl göra det. Känns dock trist att inte kunna ta del av dom nya funktionerna

Ursprungligen av martenbjork:

Man får väl göra det. Känns dock trist att inte kunna ta del av dom nya funktionerna

Tråkig mentalitet många har gällande Shareware, NewsFire är ett så trevligt program att jag gärna betalade denna lilla summa han frågade efter.

Ursprungligen av Anders Ödlund:

Tråkig mentalitet många har gällande Shareware, NewsFire är ett så trevligt program att jag gärna betalade denna lilla summa han frågade efter.

Alltså, jag klandrar verkligen inte författaren till programmet. Jag påpekade bara att det var tråkigt efter som jag verkligen inte ekänner mig mogen att ge mig in i internet-betalningar etc.

Tråkigt dock berättigat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 19:37

Nej, innan jag betalar 150 spänn, då jävlar ska det koka mitt kaffe.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-15 12:25

Nu har 0.62-betan slutat fungera. Ang. licensen var väl grejen att Newsfire var "bra för att vara gratis", men när det plötsligt kostar $18 finns det bättre alternativ i samma prisklass. Shrook exempelvis, som jag håller på att utvärdera just nu.

usch. jag blir verkligen grinig av sånthär. känns som att jag inte lägger ut 150 spänn på något som inom 4 månader är inbygt i safari 2!

• Medlem
  • Varberg
  • 2005-02-15 21:51

Jag betalade licensen imorse, när betan gick ut. Tycker Newsfire är en kanonbra rss-läsare, och Dave Watanabe har lyckats åstadkomma ett program som är en klockren demo över hur "slick" ett OS X-program kan vara.

Kaffet kokar jag själv även i fortsättningen.

1
Bevaka tråden