Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man faxa med en eMac?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har försökt leta men hittar inget i min eMac OSX 10.2.8 som heter fax eller liknande. Måste väl vara möjligt? Vore så mycket smidigare än att köpa och förvara en stor otymplig "låda" i mitt trånga kontor bara för att kunna faxa ett par gånger i månaden.

Du kan faxa, men du måste nog uppgradera till 10.3 först. Du måste även ha en modemuppkoppling till vanlig telelina eller via GPRS och mobiltelefon.

Ursprungligen av Nurell:

Du kan faxa, men du måste nog uppgradera till 10.3 först. Du måste även ha en modemuppkoppling till vanlig telelina eller via GPRS och mobiltelefon.

Jag har riktigt bredband och tänker fixa fast telefoni därigenom också.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 21:44

Arkiv - Skriv ut - faxa

Ursprungligen av Fredric:

Arkiv - Skriv ut - faxa

Hur menar du?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2005-01-29 22:03

Oki,, såg nu att du kör jaguar,, under panther så ligger fax funktionen under arkiv - skriv ut -faxa..
Vet inte hur man / om man kan fax genom bredbandet, det borde väl inte vara någon skillnad bara det finns ett tel nr.. Annars så kan du söka på www.versiontracker.com ,, där finns massor av fax program..

Ursprungligen av Fredric:

Oki,, såg nu att du kör jaguar,, under panther så ligger fax funktionen under arkiv - skriv ut -faxa..
Vet inte hur man / om man kan fax genom bredbandet, det borde väl inte vara någon skillnad bara det finns ett tel nr.. Annars så kan du söka på www.versiontracker.com ,, där finns massor av fax program..

Jaguar? Jag har OSX 10.2.8. Är 10.3 samma sak som Panther? Faxprogram? Dessa kräver inte 10.3? Ska se efter - tack för tips.

Japp 10.2.8, hette jaguar, sedan kom ett "nytt" system i och med 10.3.0 som kom att heta panther

VH//

1
Bevaka tråden