Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tips för märkning av DVD-skivor

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har gjort en egen dokumentär som jag tänkte lägga på DVD och sälja. Nu är det så att jag lagt ned så mycket pengar på brännare och program så jag inte har råd med en skrivare och därför inte kan skriva ut snygga labels till skivorna. Funderar på att göra en stämpel eller mall och sen måla direkt på skivan. Är det någon som har en erfarenhet av detta och kan rekommendera någon sorts penna (helst rätt så bred) eller annan lösning till mitt problem?[B]

  • Medlem
  • Örebro
  • 2005-01-31 16:39

Kolla dexa.

Du kan köpa DVD skivor som är gjorda för att skriva ut på. Dom finns lite här och där men, jag vi köper på dexa.se (elller dexa.com)
Vi har också en skrivare som kan skriva på DVD skivan, så behöver man inte hålla på med labels och pennor. Jag tror skirvaren kostar runt 1200-1400 kr. Och patronerna till den är billiga.

Jag gör som Dodo, blir oerhört proffsigt. Ungefär samma finish som "köpdvd". Använder en Canon i865.

  • Medlem
  • Oslo
  • 2005-01-31 17:01
Ursprungligen av Dodo:

Vi har också en skrivare som kan skriva på DVD skivan, så behöver man inte hålla på med labels och pennor. Jag tror skrivaren kostar runt 1200-1400 kr. Och patronerna till den är billiga.

Finns till och med för under 1000kr Canons Pixma ip3000 Har en 4000 själv och använder den till ofta till DVD label skrivning.

1
Bevaka tråden