- Gäst
- Oregistrerad ●
Nu till frågan, 1.25 / 1.42 ghz, hur mycket låter dom?
Jag vet inte vad en 1,25a låter som, min är en 1,42a...
Men min låter som en liten hårfläkt (bara en liiiiten) när den får jobba järnet, men det är en varvtalsstyrd fläkt så den ökar sakta upp till maxvarv för att sen efter bara en kort stund när belastningen sjunkit så sjunker även fläktvarvet ner till i princip noll. Under normalbelastning (surf eller liknande) låter den ingenting i princip, men när den får jobba mycket med hårddisken eller processorn så varvar den upp.
Beträffande min SuperDrive så låter den som en dylik skall, varken mer eller mindre. Minin står ju på en bordsskiva med stor anläggningsyta, i princip hela minins botten är gummibelagd och den vilar ju på bordet, så givetvis fortplantar sig vibrationer från skeva skivor ner i bordet med. Men det är inget som stör, när man tittar på en DVD t.ex så snurrar ju skivan inte så fort.
Jag vet inte vad en 1,25a låter som, min är en 1,42a...
Men min låter som en liten hårfläkt (bara en liiiiten) när den får jobba järnet, men det är en varvtalsstyrd fläkt så den ökar sakta upp till maxvarv för att sen efter bara en kort stund när belastningen sjunkit så sjunker även fläktvarvet ner till i princip noll. Under normalbelastning (surf eller liknande) låter den ingenting i princip, men när den får jobba mycket med hårddisken eller processorn så varvar den upp.
Beträffande min SuperDrive så låter den som en dylik skall, varken mer eller mindre. Minin står ju på en bordsskiva med stor anläggningsyta, i princip hela minins botten är gummibelagd och den vilar ju på bordet, så givetvis fortplantar sig vibrationer från skeva skivor ner i bordet med. Men det är inget som stör, när man tittar på en DVD t.ex så snurrar ju skivan inte så fort.
Härligt att höra! Att processorfläkten är i princip tyst när datorn bara står tycker jag är ett stort plus. Lite skillnad fårn min pclaptop för tillfället Nåja, om 6 veckor får jag min lille vän. En switcher! Heh
Ni som nu fått era minisar. Hur upplever ni prestandan? Jag sitter i valet och kvalet om jag skall beställa en mac mini nu eller vänta tills jag får råd och beställa en iMac G5. Om minin klarar att köra iMovie och annat med bra prestanda är valet inte så svårt längre... ** Hoppas på det ***
Ni som nu fått era minisar. Hur upplever ni prestandan? Jag sitter i valet och kvalet om jag skall beställa en mac mini nu eller vänta tills jag får råd och beställa en iMac G5. Om minin klarar att köra iMovie och annat med bra prestanda är valet inte så svårt längre... ** Hoppas på det ***
KÖR för 17! Min 1,42GHz mini med 512Mb upplever jag mycket snabbare än min 1,2GHz 768Mb iBook. Kan ju bara vara så att man VILL känna att den är snabbare, men faktum är att den känns rejält rappare än iBooken.
KÖR för 17! Min 1,42GHz mini med 512Mb upplever jag mycket snabbare än min 1,2GHz 768Mb iBook. Kan ju bara vara så att man VILL känna att den är snabbare, men faktum är att den känns rejält rappare än iBooken.
En nyinstallerad och fräsch dator känns alltid rappare än en som har kört ett tag. Den nyare behöver inte ens vara nominell snabbare för att den skall kännas så ändå.
Jag har gjort en liten film på uppackningen
Dagens rulle! Gillar särskilt ljudet när frigoliten slår i golvet
Dagens rulle! Gillar särskilt ljudet när frigoliten slår i golvet
Jag spelar upp den baklänges, så man ser hur han packar ner den! Då blir man inte lika avundsjuk, för min Mini skulle ha kommit igår, men det gjorde den inte!
Under normalbelastning (surf eller liknande) låter den ingenting i princip, men när den får jobba mycket med hårddisken eller processorn så varvar den upp.
Jag är väldigt nyfiken på hur stor kontinuerlig belastning på processorn som behövs för att fläkten ska gå igång. Min PM 1 Ghz brukar nästan för jämnan ha en belastning på ca 20-30% om jag kollar med aktivitetskontroll (pga program som går i bakgrunden). Någon som kan kolla ungefär vid vilken belastning som fläkten går igång på minin?
Det ser märkligare och märkligare ut i datorvärlden med mindre och mindre datorer samtidigt som skärmarna blir större och större...
Tänk om någon skulle bygga in pyttedatorn i den störa skärmen... nja...
Här är min mini och bilder på när jag pillade in minne i den. Var ganska lätt att öppna den men att få tillbaks locket var ju inte så lätt. Många små piggar och sånt som inte ville komma på plats. Gick bra när jag tog i lite mer.
(Tog med en mörkerbild också)
Här är min mini och bilder på när jag pillade in minne i den. Var ganska lätt att öppna den men att få tillbaks locket var ju inte så lätt. Många små piggar och sånt som inte ville komma på plats. Gick bra när jag tog i lite mer.
Oo, är det där ett såntdär lysande tangentbord du har där? (många "där")
kan vi inte få se den i mörkret? ^^
kul idé att koppla in touchscreen också
Edit: tack för bilden i mörkret ^^
en portabel dator hade varit perfekt att ha monterat i bilen
(Tog med en mörkerbild också)
Vad är det för belyst tangentbord du har?