Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

IXUS 30 / 40 intryck?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2005-02-01 00:04

Tror mitt nästa inköp blir en IXUS 30 eller 40. Antagligen räcker 3 megapixlar för mig.
Posta gärna lite intryck, så får jag ett komplement till de stora testerna.

Tack förhand.

/Fredrik

  • Oregistrerad
  • 2005-02-01 00:08

liten, snabb, enkel, snygg, ganska bra bilder, framför allt om det finns mycket ljus.

brusar väl mycket om det är dåligt ljus, som när blixten inte riktigt räcker till.

men jag tror att det är den bästa man kan få i den storleken för dom pengarna. jag gillar den skarpt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 02:09

jag är kär i min ixus 40

Ursprungligen av uncontrolled:

jag är kär i min ixus 40

Jag med!

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2005-02-01 09:26

Har bara erfarenhet av Ixus 40 och det är enligt mig en extremt bra kamera sett till formatet, väldigt snabb, bra bilder, bra kvalitet på filmsekvenser. Sen är det ju ingen systemkamera och det finns kameror som tar bättre bilder, men i det lilla formatet är iaf jag tveksam om man kan få en bättre kamera.

Ursprungligen av smozle:

Jag med!

Och så är även jag!

  • Medlem
  • 2005-02-01 13:45

Jag tycker dock att kameran inte är så snabb när kameran behöver fokusera.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-02-01 10:38

denna kamera täcker precis mina ändamål.
jobbar som ad/frilans och fotar snabbt saker och alltid är den med. perfekt så att säga.

  • Medlem
  • 2005-02-02 09:04

Tackar!!!!

/Fredrik

  • Medlem
  • Solna
  • 2005-02-03 14:08

Fick en ixus 40 till jul och har tagit ca 500 bilder och är mycket nöjd med den, det enda negativa är när det e mörkt på nära håll så blir blixten för kraftig och på lite avstånd så räcker den inte. Men det e väll samma problem på alla compact kameror.

En test bild dagtid utomhus

Senast redigerat 2005-02-03 14:42

Vad gäller ixus 40; hur stor blir en typisk bild (i termer av lagringsplats - bytes) tagen i högsta kvalitet?

Ursprungligen av pellemell:

Vad gäller ixus 40; hur stor blir en typisk bild (i termer av lagringsplats - bytes) tagen i högsta kvalitet?

1.96MB eller 2.060.288 byte.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2005-06-16 07:58

Jag har haft bägge både 30 och 40, tycker att 40 är klart överlägsen...

men 30 var bra, men min chef tappade den i vattnet utanför Kuba när han var och fiskade....

den tar bra bilder, men ta inte bilder i högsta upplösning om du inte har ett direkt syfte med det..

Den är "snabb" och tar bra bilder även i lägre upplösning....

I ärlighetetens namn finns det inte någon anledning att köpa något annat än en 40:a eftersom dom är så nära varandra i pris....

/Tangen

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2005-06-15 21:02

Har en IXUS 30 som jag är nöjd med när jag tar bilder i bra ljus, men inomhus är det riktigt dåligt. Faktum är att jag ångrar att jag sålde min Ixus430...:(

Har själv också en IXUS 40 vid sidan av min Canon 10D. Helt ok fritidskamera med trevligt format. Jag skulle inte köpa en Ixus 30 idag eftersom prisskillnaden är så liten och lagring så billig idag. Ixus 40 är den bästa kompromissen i sin storlek och prisläge enligt mig.

1
Bevaka tråden