Hej alla!
Har varit en besökare från och till här på 99mac.
Men jag kan nu med stor glädje meddela att jag gör mitt första besök via mac.
Min ibook kom i fredags och efter ett besök på databutik för utprovning av ram i lördags (vi skulle se vad dom skulle beställa för minne) visade det sig att själva ibooken inte gick att stänga. Den lilla mojängen som ska åka ut och liksom dra ihop det hela ville inte komma ut, mkt underligt. Det blev en helg med rätt stor ångest för min nya vän som jag så länge väntat på.
Det blev måndag och jag steg upp för att åka till inlife och se till att få hjälp med mitt problem.
Väl där fick jag höra flera gånger att jag i fortsättningen inte skulle låta "tomtar" pilla med booken.
Visst höll jag med dom!! Dom var snälla och titta igenom datorn, det visade sig att det inte var något fel som kommit av ramminnesutprovning, skönt!. Det hela hade och göra med den där lilla kroken som tydligen satt typ en milimeter fel och denna pillade dom till på inlife så nu gick härligheten att stänga igen. PUH! Skall nämnas att det hela gick på garantin..
Köpte ramminne och väska på macoteket, begav mig till en mackunnande vän för installationshjälp.
ÄNTLIGEN! Nu har jag lekt och bekantat mig med macen i några timmar.
Det känns fint.
Detta var den lite röriga historien fram till att få glädjas med produkten, men sånt är livet.
Heter iallafall Niklas och är ca 20 år. Frilansar sen studenten som bildredaktör och fotograf.
Jag är bildredaktör för Tidningen Epigon som återfinns här; www.epigon.nu
Frilansar gör jag för lite alla möjliga, typ metro, sonic, tidningen barn, lite personaltidningar och även endel konstfotoblaskor som jag inte får pengar för men som dock ger konstnärlig mersmak.
Har om inte det framgått en ibook 12 tum, 60 GB, köpte till 512 i ram.
Kommer väldans snart skaffa mig en extern skärm som skall kalibreras väl.
Det är väl jag i korta ordalag, skicka gärna något meddelande eller så om ni vill fråga något!
Hejhej! // Niklas