Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snart nybliven Webbdesign Switcher. Alternativ till favoprog.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-02-01 10:47

Hej Mac folk.

Ska snart ta steget ut i mac världen och köpa en mac mini + 20" cinema.

Det är tänkt att macen ska användas i mitt dagliga jobb så jag undrar om ett par programvaror som jag använder finns någont alternativ för mac.

Jag kodar html i Topstyle. Super nöjd med de programmet så det kommer bli svårt att lämna det.. Vilka bra html program finns till mac? (Besvära er inte med att skriva dreamweaver)

I php använder jag phpEdit. Likaså här.. php editor i mac?

Adobe sviten är ju själv klar.

Tacksam för alla svar.
Tror mycket på att macen kommer bli den perfekta utvecklings miljön för mig.

• Medlem
  • Nacka
  • 2005-02-01 10:57

Jag kollade lite priser på apple.se och om jag var du skulle jag nog köpa en iMac istället (snabbare processor, snabbare leverans)

Mac mini 1,42 GHz + Apple Cinema Display (platt 20-tumsskärm) = 15.290:-

Mac mini 1.42GHz + DVD-RW + Bluetooth/airport + Apple Cinema Display (platt 20-tumsskärm) = 17.160:-

iMac G5 20" 1.8GHz SuperDrive = 17.995:-

iMac G5 20" 1.8GHz SuperDrive + Bluetooth/airport = 19.290:-

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-02-01 11:17
Ursprungligen av a-born:

Jag kollade lite priser på apple.se och om jag var du skulle jag nog köpa en iMac istället (snabbare processor, snabbare leverans)

Mac mini 1,42 GHz + Apple Cinema Display (platt 20-tumsskärm) = 15.290:-

Mac mini 1.42GHz + DVD-RW + Bluetooth/airport + Apple Cinema Display (platt 20-tumsskärm) = 17.160:-

iMac G5 20" 1.8GHz SuperDrive = 17.995:-

iMac G5 20" 1.8GHz SuperDrive + Bluetooth/airport = 19.290:-

Jag prioriterar Skärm först.. Då jag jobbar med färg och form så är det viktigt att ha en bra skärm som klarar av att visa det på rätt sätt. Då Cinema skärmen är byggd för det ändamålet så vill jag ha den. (Sämmre skärm i iMac:en).

De jag gör är inte så krävande ur en hårdvaru synpunkt. De mest krävande skulle då vara photoshop. Men eftersom man sällan jobbar med stora bilder i webbproduktion så kommer detta inte att bli några problem. (hoppas jag på allafall).

Om jag sedan märker att jag vill ha mer kräm, ja då får jag väl köpa mig en powerMac.. Och då har jag ju kvar min ögonsten till skärm.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2005-02-01 11:21

Tack! PHP Taco ser lovande ut.
Ska prova detta då macen kommer

Kan BBEdit slå Topstyle på fingrarna när det gäller XHTMLS och CSS? Jag har inte använt Topstyle men det verkar vara ett grymme program.

/c

Jag använder GoLive för CSS.. Helt suverän både på manuell kodning och visuell.. Väntar dock på den nya versionen som ser sjukt lovande ut på just CSS biten..

Annars är det BBEdit som gäller.. Det går att ladda ner nya syntaxbibliotek, och du kan få förhandstitt i programmet via WebCore..

1
Bevaka tråden