Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funderingar kring Virtual PC

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härnösand
  • 2005-02-01 16:21

Efter att ha testat senaste Mac OS har jag bestämt mig för att byta upp mig från min gamla PC till en Powerbook. Det enda jag egentligen skulle sakna är senaste IE (för testning i samband webbutveckling) och en bra version av Direct Connect. Lösningen tycks vara Virtual PC. Hur fungerar det? Lätt att installera? Wine på Linux var i alla fall hopplöst när jag testade för något år sedan.

Sedan undrar jag också om programmet kräver en egen partion eller liknande, eller om man har åtkomst till filerna på hela hårddisken genom Windowsprogrammen.

• Oregistrerad
  • 2005-02-01 16:30

Hej!

Virtual PC 7 fungerar faktiskt ganska bra! Installationen är lätt, det krävs inte någon partition, man har tillgång till Macens hårddisk även från Windows.

Prestandan är helt ok. Jag kör Windows 98 på en iBook 1 GHz med 512 mb ram.

/Fredrik

• Medlem
  • Växjö
  • 2005-02-01 16:31

Läs mer här: http://99mac.se/forum/showthread.php?t=65015

Tillägg/tips: En sökning på "Virual PC" här på forumet ger massa träffar på trådar som besvarar dina frågor...

W2k

Kan rekommendera att köra Windows 2000pro Sp4, ger bäst prestanda, XP som följer med är tyvärr ganska segt

Med Nubis länk så stänger jag här.

1
Bevaka tråden